Re: lug-bg: Modemi i t.n.(Non-member: by way of owner)

  • Subject: Re: lug-bg: Modemi i t.n.(Non-member: by way of owner)
  • From: zezo@xxxxxxx (Cvetan Ivanov)
  • Date: Sun, 03 Jan 1999 04:09:29 +0200

Hi,

>   Ta znachi problemyt mi e edin modem, vypreki che ne mislja che e v
> modema problema. Prosto kato se vyrzhe njakoj kym nego vmesto normalen
> terminal pochva da mu pljue majmuni. Mnogo kofti. Ne se opravi s
> vkljuchvane i izkljuchvane na modema (i 'init q' sled tova, vypreki che
> neznam tochno koe inicializira). Mozhete li da mi pomognete? 10x:)

problema s tova che modema plue majmuni e samo edin - razminavane na
skorostta na modema i serijniq port

naj veroiatnata prichina e che modema ne kazva skorostta na porta, a
skorostta na koqto se e vurzal, a softwareto koeto sedi zad nego slusha
chisloto i prevkluchva porta. Tova e mnogo netipichna situaciq sus
suvremennite modemi i programi, no se sluchva ot vreme na vreme. Nachina
da se opravi e nqkakva magichesha AT-komanda, ot tipa na AT\V0, koqto
kara modema da dokladva skorostta na porta.

drugiq variant, sushto veroiaten, e ako modema izobshto ne se
inicializira ot programata, t.e. se razchita konfiguraciqta mu da e
pravilna sled reset, i da diga na nqkoe pozvunqvane. v tazi situaciq
skorostta na porta moje da e fiksirana primerno na 57600, no modema da
trugva na druga skorost sled reset - a kak se kazva na kakva skorost da
trugva zavisi ot modema.

ne znam kakuv e konkretniq sluchaj, no lichno az vinagi sum predpochital
modemite da digat softwerno, t.e. S0=0. Tova dava poveche obratna vruzka
kum sistemata - primerno v logovete se vijda kato se ushie nqkoj modem,
osven tova otpada problema sus skorostite. Tova ponqkoga e trudno da se
realizira na nqkoj OS (primerno BSDI), no za linuxa nqma problemi.

btw init q v obshtiq sluchaj ne pravi nishto, osven ako ne e promenqn
inittab-a ili inita na e kazal 'XX respawning too fast....'

zezo
For more send to lug-bg-request@xxxxxxxxxxxx a single word 'info'