Re: lug-bg: Router

  • Subject: Re: lug-bg: Router
  • From: peter@xxxxxxxxxx (Peter Nedeltchev)
  • Date: Thu, 2 Dec 1999 12:42:12 +0200

On Thu, 02 Dec 1999, you wrote:

> ako ne se luja (predi pone 2 godini sum puskal bridge) nishto ne ti
> prechi da slojish i adresi na LAN kartite na linux mashinata - bridge
> koda pak shte raboti. i v Howto-to pishe taka (it CAN (have IP), but a
> plain bridge does not need one)
    Ne si zabravil. Pravilno pomnish. Bridge interfeisite mogat da imat da
imat IP adres . Po tozi nachin mashinata e izpolzwaema i za drugi celi.

> te takova jivotno (10/100) HUB nema ;) hub-a e povtoritel. ako shte
> translira 10<->100 shte e po-skoro switch. inache 10/100 hub prosto
> poduurja 2ta vida karti, i 100M kartite shte trqbva da bachkat na 10M, i
> v dvata segmenta shte hodqt chujdite bozi. pone taka si mislq, moje i da
> burkam neshto.
    I tuk si prav, vupreki che v offica imam 100Mb 3com  hub, koito ima i edin
10 Mb interface  za swyrzwane s drug hub.  Po princip  HUB, no
napraktika toj e switch, zastoto s edin dump mnogo lesno vizda che  ethernet
packetite, na mashini komunikirasti da kajem v 100Mb -ovata mreva ne hodqt v
10 Mb-ovata i obratno.  T.e. toj  poddyraja sobstvena arp tablica na vsichki
mac  adresi  v mrevite i switchva samo ako e neobhodimo. Ta ima i takiva
"intelegentni hubove".

zezo >
mail-list of Linux Users Group - Bulgaria (bulgarian linuxers) --

Peter Nedeltchev
DataMax Ltd. /www.datamax.bg , www.epay.bg/
peter@xxxxxxxxxx