Re: lug-bg: wyproscheta

  • Subject: Re: lug-bg: wyproscheta
  • From: luben@xxxxxxxxxxxxx (luben karavelov)
  • Date: Wed, 23 Feb 2000 02:34:21 +0000

Ivan Filipov wrote:

> Da ima go no ne e w kernela.
> Kakto kazah weche pitaneto ne e problema.
> >
> Taka e i na men za towa mi trqbwa, ne mislq samoto
> izchislqwane e trudno zashtoto se podawa na edna
> programa dannite i tq si gu risuwa. Wyprosa e che
> trqbwa da se brykne dosta w programata za da se
> preraboti i za towa iskam ako ima druga da polzwam
> inache shte trqwba da si prawq az.
>
> Good Bye.Vanka.

Niakoi suobrazhenia otnosno tova, koeto mislia che iskate
da napravite,zashtoto da si priznaia, izpusnah nachaloto.
1. Ako hosta ti e linux niama zashto da puskash SNMP daemon.
   Iinformaciata, koiato toi moze da ti dade e dostupna
chrez
   niakolko drugi formi:
        /proc/net/dev
        ip -s link list
        ipchains
   Mozhe da si izberesh niakoia ot tezi spored vkusa si
   (az predpochitam /proc/net/dev).
   Ako celta e da se sabira i vizualizira tazi informacia na
   drug host, prehvurlianeto na dannite moze da stane po
   niakolko gotovi nachina:
        ftp + ~/.netrc
        scp + key authentication,
   a sigurno ima i drugi.

2. MTRG-to mi se struva efectivno samo pru slednite uslovia:
   malko na broi vruzki, koito se otchitat, za golemi
intervali
   i grafiki, koito postoianno se gledat. V povecheto
sluchai
   tova ne e taka, t.e. grafikata da se pogledne na den
nai-mnogo
   desetina puti. A v tvoia, sluchai, dokolkoto razbiram,
   MRTG-to shte presmiata nanovo grafikite i shte pravi
   GIF-cheta vsiaka minuta, t.e ot 24h*60min=1440
presmiatania,
   ti shte opolzotvorish 10 tina - tova opredeleno e
neefektivno!

3. Spored men optimalnoto reshenie e dannite da se subirat
pod
   niakakva forma (plain text file, sql daza danni pri
po-goliama
   natovarenost) i da se vizualizirat samo pri zaiavki. Tove
shte
   pozvoli sushto i dopulnitelna obrabotka na dannite.
Nedostatakut
   spriamo podhoda na MRTG-to e, che zaiavkata shte se
izpulniava
   po-bavno, zasgtoto tia naisina shte se izpulniava edva
sled kato
   e podadena, a ne predi tova.

I nakraia, bih mogul da ti pomiogna sas niakakvi skriptove
za
sabirane na informaciata i neinata obrabotka, a taka sushto
moga da ti dam edna programka n C deto vizualizira tezi
danni,
koiato shte triabva da doopravish da passne na tvoia
sluchai.
(I shte se nadiavam da opavish greshkite deto sigurno sum
dopusnal v neia, kakto i uzashia stil na codirane)

uspeh!
Luben