Re: lug-bg: HURD

  • Subject: Re: lug-bg: HURD
  • From: stoev@xxxxxxxxxxxxxxxxx (Julian Stoev)
  • Date: Sun, 9 Apr 2000 15:02:08 +0900

On Sat, Apr 08, 2000 at 11:23:33AM +0300, Valentin Pavlov wrote:
|Estestveno che nqmam predvid da pishem kernel na bazata na HURD .. a i HURD ne e kernel!

A kakvo e, spored teb? ;-)
HURD e microkernel na bazata na Mach.

|Imam predvid da syberem malko software kojto obiknoveno se razprostranqva sys povecheto linux distribucii, da se pomychim malko vyrhu source-vete i da go kompilirame za HURD.

Debian pravi tochno tova. Ima prilichno kolichestvo paketi, koito
rabotiat. Nikoga ne sym probval, no maj sym chel, che primerno X ne raboti
zasega pod HURD. Ima i drugi problemi, vkl. i takiva po sigurnostta.
Rabotata *opredeleno* e slozna, ama mnogo slozna i obemista. Pak ti kazvam
- ako imash vreme da se zapishesh i da pomognesh na horata, koito veche
vyrshat neshto po vyprosa. Taka i ti shte nauchish mnogo ot tiah.

|A zashto da pomagam na debia?

Kak zashto !? A zashto iskash da polzuvash Linux?
Ako pyk te kefi, nishto ne ti prechi da kompilirash paketite ot
Debian-HURD za niakoi drug instalator, kato naprimer RPM. No zashto po
diavolite?! Za da ne pomagash na Debian? Shto za logika? Mi zashto togava
pitash za pomosht? Zashto niakoi triabva da ti pomaga? Dejstvaj sam! ;)

|Ne che ideqta ne e dobra - no pyk nie mozem da si napravim mnogo dobra distribuciq koqto daze da e lokalizirana za bulgaria.

Tazi tema niama nishto obshto s HURD, Linux, BSD i dr. podobni. Ima obshto s
tvoeto locale i tova na X. T.e. ako se vylnuvash ot lokalizaciata, zabij
se v www.xfree86.org i viz kakvo moze da napravish. Neshtata maj se dvizat
dosta uspeshno obache i maj skoro problemite shte otpadnat (X shte prieme
unicode). Ot tova natatyka drugoto e prevezdane na nadpisi. Ima hora koito
misliat, che shte e polezno. Az lichno ne mislia taka. Az mislia, che
triabva da moga da pisha na kirilica kato iskam, no OS-a mi da e na
angliiski.  I poneze sym se spravil s kirilicata, tezi vyprosi mi se
struvat malovazni. ;)

BTW, v momenta pisha ot napylno lokaliziran na *koreiski* Win98, kato sym
vlzenal v moia tukashen Linux na 5 km ot mene prez ssh tunnel i vnc i si
polzuvam kirlicata prez xfs ot moia mashinka v Bg, koiato e na 15000
kilometra ot men.

Íèùî íå å ïî-ãúâêàâî îò Õ. ;-)

--JS