Re: lug-bg: MicroKernels - malko kritika

  • Subject: Re: lug-bg: MicroKernels - malko kritika
  • From: stoev@xxxxxxxxxxxxxxxxx (Julian Stoev)
  • Date: Mon, 10 Apr 2000 22:54:45 +0900

On Mon, Apr 10, 2000 at 03:42:58PM +0300, Dimitar Jekov wrote:

|Ne - wigdal sym nelegalen Minix. Po towa wreme niamah predstawa che e s MK,
|i dori ne znaeh kakwa e razlikata, no ne mi haresa. DesqView w/u MS-DOS,
|makar i 100% bokluk, beshe s po-byrz MT i po-praktichen. No towa e minalo.

Pogledni i QNX, vse pak. Dooooosta pari struva, no si struva...;)
Garantiram ti silni emocii.

BTW, cheta che Minix bil veche s BSD licenz...

|I zatova [zaradi MK] NT-to se
|
|Uwi, taka e. No nasha skromnost ne razpolaga s 8xCPU mashina, i sygalenieto
|mi po tozi powod e chisto teoretichno.

Nasha skromnost i tia taka...;) Nai-mnogoto koeto polzvame e 4 procesor
SUN.
Ama vse pak publikuvaha se benchmarks i nikoi ne moza da gi obori,
dokolkoto razbrah. Maj za 2.2 kernel i 8 procesora stavashe duma.

|32xCPU e, hmm, gore-dolu dostatychno za momenta. Lichnoto mi wpechatlenie e,
|che skorostta na procesorite razte s poriadyk po-byrzo ot broia procesori w
|sistemata.

Hmm. Spored men byrkash. Skoro shte se stigne do kvantovata bariera za
byrzodejstvie. I ako ne se smeniat principite (bez elektroni), rabotata
niama da stane po-byrza po niakakyv nachin.

|Oops! Win2k weche ne e portable, a az ne sym chuwal za Pentium-bazirana
|mashina s 32xCPU, kakwo ostawa za poweche.

Nima Ooops ;) Az ne sym kazal, che NT shte raboti na Sun HW. Ima si
dostatychno Intel HW s po 256 i nagore procesora... Ej tam razni kompanii
kato Boeing...

|Wprochem NT e stranno giwotno -
|superintegrirana OS w/u MK(?!). Brain damaged design.

Syglasen.

|Ot druga strana, dynaload modules dawat niakoi ot predimstwata na MK, no bez
|nedostatycite. Ako 90% ot Linux kernel-a stane dynaload, toi niama da e MK,
|no shte mogem li da go narichame monoliten?

Ne. dyn moduli ne praviat kernela nemonoliten IMHO. Te sa prosto
"udobstvo" za monoliten kernel.

|MK dosega ne sa dokazali prakticheskite si predimstwa.

Shte me nakarash da potyrsia niakoi piratski QNX po mrezata i da go
probvash. ;)

|Po otnoshenie na
|teoriata nikoi ne spori: po-dobri sa. No w praktikata software se razdelia
|na moduli za da moge razrabotkata mu da se oprosti. Kogato takowa razdeliane
|poweche uslogniawa neshtata, kakwato wse oshte e situaciata s MK, to se
|otlaga za po-dobri wremena.

Ne moze tova da prodylzi bezkrajno.

|Takiwa prognozi sa praweni mnogo pyti prez poslednite deset godini. Nishto
|chudno da gi chuwame mnogo pyti i prez sledwashtite 10.

Takiva prognozi se bazirat na fizikata. Komunikaciite sa oshte mnogo
dalech ot kvantovite ogranichenia, dokato procesorite gi nablizavat. Tova
e fundamenta. Niama biagane ot nego. Do 5 godini shte se stigne mnogo
blizo do granicata za procesorite. I shte stane neizgodno da se praviat
po-byrzi procesori. A shte e mnogo po-izgodno da se praviat clusteri. I
togava veche niama nachin da ne se kaze BYE-BYE na monolitnite kerneli.

Bydeshteto e na multiplatformenite klusteri IMHO.

|Ami, dobro. Wzemi slogi ti (MS imam predwid, ne JS) integrirana OS da raboti
|wyrhu MK, i gledai seir... Kato razbrah kakwo tochno e NT se smiah s glas
|mnogo dylgo wreme...

Popravi me, no niama problem edin W2K da emulira UNIX. E, drug vypros e,
che potrebitelite na NT ne go iskat. Za tiah tova e protivopokazno...;) No
ako iskat, lesno mogat da napraviat neshto kato tova, koeto pravi
Macintosh s Darwin v momenta. E, niama da e byrzo moze bi, no *moze* lesno
da stane.

|A zashto na niama i 3ta - Linux evoliuira do 99% dynaload? Nawremeto se e
|smiatalo, che samo s MK moge da se naprawi UNLOAD na device driver -
|wigdame, che ne e taka.

Hmm... Tova sa samo "udobstva". Principut ne e razlichen.

|Chast ot proizwoditelite na hardware i w momenta ne si prawiat truda da
|izprashtat drajwerite za integracia w kernel-a. Kompilirash, kopirash w
|modules, dynaload-wash ot niakoi startup script i tolkoz.

|"Why Linux is Obsolete", http://www.kde.org/food/linux_is_obsolete.html

Tova e staro... Klasika... ;)

Are da biagam da vecheriam, che inache shte spia gladen... :-(

--JS