Re: lug-bg: MicroKernels - malko kritika

  • Subject: Re: lug-bg: MicroKernels - malko kritika
  • From: stoev@xxxxxxxxxxxxxxxxx (Julian Stoev)
  • Date: Tue, 11 Apr 2000 10:29:48 +0900

On Mon, Apr 10, 2000 at 08:17:44AM -0800, Petko Boukov  wrote:
|Shte si pozvolja da vmykna edno utochnenie: RT OS ne znachi po-byrza OS. Znachi edinstveno OS s garantirano maksimalno vreme za reakcija. Tuk e mnogo vazhno hardwear-yt da ti pokriva nuzhdite: po-visoki sa iziskvanijata naj-veche kym sistemnata shina i diskovata pamet. Eto ti RT OS, i to pod GPL (imat i mini versija na edno floppy): http://www.rtlinux.com/
|
|Ako ja drypnesh, ela posle da razkazhesh.
|
|Petko
|--

Shte si pozvolia i az niakolko utochnenia.

"Hard real time" e neshto po-razlichno ot "real time".

Az ne sym govoril za "po-byrza OS", naj-malkoto zashtoto tova e mnogo
mygliavo poniatie. Govorih za OS, koiato ima bezsporno mnogo dobri
kachestva i skorost i e MK. Primerite mi biaha ne samo hard real time, no
i BeOS, koiato ne e takava izobshto.

Otnosno rtlinux pishe neshto mnogo interesno:
RTLinux is a hard realtime operating system that runs Linux as its
lowest priority execution thread.

Na praktika te smesvat poniatiata OS i kernel. RTLinux e kernel. No i v
tova niama neshto iznenadvashto. Az ne sym kazal, che vsichki real-time OS
sa microkerneli. Ako ne se lyza Lynx (www.lynx.com) ne e microkernel, a e
pone tolkova dobra kato real-time, kolkoto i QNX.

T.e. izvodyt e, che Microkernelite mogat da predlozat syshtite kachestva,
kakto monolitnite takiva (estestveno ako sa napraveni i obmisleni dobre) i
predlagat specifichni kachestva i gyvkavost. Sledovateno ima smisyl da se
raboti po HURD. Drug vypros e, che bolshinstvoto oshte ne go e osyznalo.

--JS