Re: lug-bg: Linux / Office

  • Subject: Re: lug-bg: Linux / Office
  • From: stoev@xxxxxxxxxxxxxxxxx (Julian Stoev)
  • Date: Tue, 25 Apr 2000 20:56:46 +0900

Vyprosite ti iziskvat napisvane na edna ili poveche knigi.

On Tue, Apr 25, 2000 at 12:45:14PM +0300, sun wrote:
|Zdravejte vsichki,
|Iskam mnenie po vaprosa. Moze li Linux da se izpolzva kato Desktop/Ofis rabotna sreda?
|Az lichno imam mnenie po vyprosa no mi se ste da chuia i drugi mnenia.
|Ocenkata mi se ste da se bazira na:

Linux e kernel. Toi ne e "operacionna sistema" v smisyla na Microsoft.
Tova za koeto pitash ne se otnasia do Linux, a do UNIX v po-obhtia
smisyl (Linux, *BSD, Solaris, AIX........)

|1. Lesna instalacia i administracia

Tova e silno subektivno. Za glupacite niama lesni neshta, a umnite
imat razlichni predpochitania zashtoto sa dobre informirani.

|2. Lesnota za izpolzvane ot potrebitelite

Viz po-gore.

|3. Ofis prilozenia - /Tekstov redaktor, Elektronna tablica, Baza danni, Elektonna posta, Web/

Ima mnogo takiva. Kupi si edno CD primerno ot RedHat ili Mandrake ili
ot Corel i si poigraj s nego i shte se ubedish.

|4. Savmestionst mezdu prilozeniata i vazmoznost za import/export kam MS Office 97/2000.

Da. S akyl i hitrost pochti vsichko moze da se exportne taka che da
moze da byde procheteno ot niakoia Linux programa. Takyv format chesto
e *.rtf

|5. Pechat - lat/cyr - matrichni, mastileno strujni i lazerni printeri.

Vsichki koito se podyrzat ot ghostscript, a az dosega ne sym vidial
niakoi koito da ne se podyrza. Ne che niama, prosto ne se seshtam za
takyv masov printer.

Za kirilicata temata e mnogo goliama. Ima nachini da se napravi
vsichko, no iska chetene. Obshto vzeto otnovo rabotata opira do
ghostscript.

Osven tova ima znachenie za kakva kirilica stava duma - bylgarska,
ruska, makedonska, mongolska,... KOI8, CP1251, ISO8859-5,
unicode,.....

|6. Iziskvania kam harduera

Ogromna tema. Procheti hardware howto.

|7. Cenova efektivnost.

Definiraj ia. Teoretichno e bezkrajna. Na praktika zavisi ot
definiciata za "razhod" i "prihod".

Mislia, che shte si systavish mnogo po-pravilno mnenie sam chetejki
web stranici. Eto niakoi osnovni:

http://linux.home.bg/
http://people.bulgaria.com/lug-bg/
http://linux.gyuvet.ch/