Re: lug-bg: Typeseting software ?

  • Subject: Re: lug-bg: Typeseting software ?
  • From: sn@xxxxxxxxx (Svetoslav Nikolov)
  • Date: Wed, 24 Jan 2001 12:33:25 +0100

Zdravei,

Az sum fen na LaTeX. Dosta neshto sam pisal (poveche ot 1000 stranici).
V nachaloto izpolzvah LyX kato "Front-End", obache v posledstvie
se otkazah, poneje tova koeto izliza ne e chetlivo.

LaTeX e prednaznachen i optimiziran nai-veche za pravene
na dokumenti ot tip "kniga" ili nauchna statia. Otlichen e
za matematika. Dosta e truden  ako iskash da
pravish reklamna broshura, za koiato e po-vajno kak izlgejda
a ne kakvo sadarja.

Moiata preporuka e :
1) Redaktor Nedit (poneje ima hubav "syntax highlighting", i vsichki
"short-keys" sa kato v Windows). Plius tova avtomatichno vika
"ispell", make i t.n.

2) Definirash si proekta v Makefile, taka che kato napishesh "make" i
  vsichko stava avtomatichno
------
all: doc.ps doc.pdf doc.html

doc.ps: doc.dvi
        dvips doc.dvi -o doc.ps
doc.pdf: doc.dvi
        dvipdfm doc.dvi

----
3) Za generirane na PDF moje da polzvash ili dvipdf, ili dvipdfm. Az
 predpochitam "dvipdfm"

4) Za generirane na HTML moje da probvash htmllatex ili tth. Az polzvam "tth".

5) Za grafiki polzvai po vazmojnost samo vektorni grafiki, koito sa kato
.EPS.

XFig e otlichen redaktor.
(minus) stranen interfeis
(plius) Kakvoto i da narisuvash v nego izglejda hubavo kato go "export"-vash
v Encapsulated Postscript

6) Vsiaka glava e v otdelna direktoria, zaedno s neinite grafiki i figuri.

7) Ne polzvai Front-end za golemi proekti (poveche ot 100 stranici).
Veroiatnostta da zabie e mnooogo goliama. I po-trudno se proveriava

Ako iskash da vidish neshto za SGML otidi na Linux Documentation Project.
Tam ima ukazania za avtori na dokumentacia.

 Svetoslav Nikolov
 Ørsted*DTU
 (Ørsted Plads) Build. 348,
 Technical University of Denmark