Re: lug-bg: Dopylnenie kym priklucilata tema za sendmail

  • Subject: Re: lug-bg: Dopylnenie kym priklucilata tema za sendmail
  • From: kristo_komsalov@xxxxxxxxxxx (Kristo)
  • Date: Mon, 5 Mar 2001 15:05:21 +0200

Zdravei

Kolkoto po analiziram nestata tolkowa rabotata
mi izglezda po debela i symnitelna.
Iadyt me symnenia ce ne samo ne e nekomersialna
a naprotiv si e sywsem planomerna.
Po principa 'koi ima nai goliam interes'
I kato gledam tia dolu

> V tozi red na misli se pitam kakva po-tochno e rolyata na organizatcii
> kato http://www.orbs.org/

hic ne in viarvam ce sa tolkowa dobrodetelni
I preporykata deto ia dawat 'ne se pretisniawaite
a si slozete maila na nekoi ot nekolkoto
golemi mail servera.
Neka ne zabrawiame ce spam oswen dosada e i pari i to mnogo.

> - az kato edna romantichno nastroena kum
> Internet lichnost sum zakurmen s naivnata ideya che mrezhata e myasto
> bez politzeiski cerberi :-(
> Ima li nyakoe RFC, koeto da zabranyava sushtestvuvaneto na open-relay
> server?

Towa e drugia stranen moment koito silno me ucudwa
i me kara da se nastroiwam izklucitelno podozritelno.

Samoto izmenenie na RFC za maila ' wse pak ne mi se ste da wiarwam
w korupcia na na syotwetnite responsible group ama ne znam kakwo da misla'
Ta tia izmenenia w samata si priroda sa ialowi.
Te realno ne biha mogli da blokirat spam, ne sa dostatycno efektiwni
ideologiceski, realno ne biha spreli nekoi dostatycno intiligenten i opiten
a takiwa ima bol, systewremenno rezultata e udar wyrhu malkite mail
serveri na drebni prowaideri i rabotni grupi, koito mezdu fprocem
biha mogli da se sprawat i s po prosti i kyrpezni resenia.
Naprawo si mi mirise na opit da se likwidirat malkite mail serveri.
Naskoro moi poznat prowaider ot Sofia priplaka ce go bili wklucili w cernia
spisyk
ta se nalozilo da preregistrira domein.

Sytewremenno i e towa e interesnoto napylno se ignorirat serioznite resenia
na problema ot tipa na X500 'sywmestana razrabotka na Sun i Novell - free sa
standartite
ima gi kat RFC' - nesto koeto makar i ne idealno i imasto kakwo oste da se
zelae
'Gowora za standarta a ne za konkretnite realizacii na Sun i Novell'
Wse pak konceptualno e edna obsta strategia izcialo i zdrawo teoreticno
izdyrzana.
Toest wmesto seriozni konceptualni izmenenia w standarta se prawan
nekakwi stranni kyrpezi sys symnitelna poleznos pri pylno ignorirane
' kato ne prosto se kazwa nie mislim ce towa e loso nasto e dobro
nesto koeto bih razbral - a prosto se ignorirat.

I u nepredubedenia potrebitel se syzdawa wpecatlenieto
ce eto na towa e edinstwenoto resenie:
Idat dobrite momceta te ste slozat losite w cerni spisyci
i mirnite grazdani samo ste si gi drypnat i ste znaiat s koi da si igraiat
i s koi ne.

Merise mi ce rabotata wyrvi na zle
wse pak ne sym seriozno raztrewozen - ot towa stradat prekaleno mnogo hora
mnozina ot tiah sa sys sigurnost po opitni i kydyrni ot men
No misla ce nazriawa skandal - nastroen sym da gledam seir
ste se razbere nema myrdane.

Drugoto koeto mi hrumwa kato interesno e X500 'ne mi e simpaticen
mogo e nowatorski za star konservator kato men'
e osyden da ima bydeste niama nacin to prosto niama druga edinna
koncepcia. Ta razrabotkite i na Sun i na Nowell sa na mnogo naprednal
wsysnost sywsem rabotest etap - nema nacin towa znaci pazaren dial i pari
i to tocno golemite korporatiwno klienti.
Ta Microsoft pusna reklama ce w 'win2000 server super nesto si, ne go pomna
dobre'
Towa ste go ima daze i ima nekakwo reklamno helpce w servera ama
az go obyrnah s cerwata nagore i takowa nesto wytre ne namerih
moze i da ima az ne namerih, a i nesto w nacaloto posumiaha
pyk sega si traikat nikoi nisto ne kazwa ????

A be ste se razbere nema myrdane rano ili kysno.

Pozdravi Kristo