Re: lug-bg: Dopylnenie kym priklucilata tema za sendmail

  • Subject: Re: lug-bg: Dopylnenie kym priklucilata tema za sendmail
  • From: anton@xxxxxxxxxxxxxxxx ( )
  • Date: Mon, 5 Mar 2001 19:58:07 +0200

Íà  5 ìàðò 2001 (ïîíåäåëíèê) â 16:43 ÷àñà Yovko D. Lambrev ïèñà:

> Ne zashto - nyamash problem - stiga da ne si open relay, no men me
> drazni otnetoto mi pravo da si konfiguriram servera kato takuv.

Âñúùíîñò òå íå îòíåìàò ïðàâîòî íà âñåêè äà ñè êîíôèãóðèðà ñúðâúðà êàêòî
ñè èñêà. Ïðîñòî ïðåäëàãàò íà õîðàòà çàùèòà îò íåïðàâèëíî êîíôèãóðèðàíè
ñúðâúðè. Êîíôèãóðèðàíèòî íà open relay å êàòî ñúðâúð ñ free acounts,
êîéòî ðàçíè êðàêåðè èçïîëçâàò çà àòàêè ñðåùó äðóãè êîìïþòðè.  Âñåêè å â
ïðàâîòî ñè äà áëîêèðà ïàêåòè, èäâàùè îò òàêúâ ñúðâúð.

> Napravih si opit s edin mail server kato go otvorih minaliya petuk
> sledobed - v subota na obyad veche go byaha vkarali v cherniya spisuk.

Ïðîñòî ñà ãî ðåãèñòðèðàëè, íî ñàìî çà ñåáå ñè. Ïîíå äîñêîðî äàâàõà
åäíîìåñå÷åí ñðîê çà äà ñå îïðàâè ïðîáëåìà.  Äîêàòî òå÷å òîçè ìåñåö, òå
íå îáÿâÿâàò ïóáëè÷íî "÷åðíèÿ" ñúðâúð.

> Dnes go zatvorih otnovo i pusnah zayavka da go izvadyat ottam...

Êîãàòî àç ñè èìàõ ðàáîòà ñ òÿõ, èçâàäèõà îò "÷åðíèÿ" ñïèñúê ñúðâúðà
òîëêîâà áúðçî, ÷å ñúñ ñèãóðíîñò îùå íå áÿõà èìàëè âðåìå äà ãî ïðîâåðÿò.
Å, îùå íå áå ìèíàë åäíîìåñå÷íèÿ ñðîê.

> E, zashto - ako si zatvorish open-relay-a i gi uvedomish shte te
> izvadyat ot tam - pravil sum go dva puti dosega.
> Mezhdu drugoto s takava konfiguratziya na /etc/mail/relay-domains
> koyato post-na minalata sedmitza (ako ne se luzha) direktno vlizash v
> cherniya spisuk - prosto vupros na vreme da te nadushat ;-)

È äà è íå.  Âñúùíîñò òå íå ïðåòúðñâàò Èíòåðíåò, êàêòî èçãëåæäà íà ïðúâ
ïîãëåä.  Òå ïðîâåðÿâàò ñàìî ñúðâúðè, êîèòî âå÷å ñà ïîïàäàëè â òåõíèòå
ñïèñúöè èëè çà êîèòî íÿêîé ñå å îïëàêàë èëè ïúê ãè å òåñòâàë ñ íÿêîÿ îò
òåõíèòå ìàøèíè.  Òàêà ÷å àêî íÿêîé íå èñêà èëè íå ìîæå èëè âðåìåòî íå ìó
ñòèãà äà ñè çàòâîðè open relay-à, òî ïðåðåãèñòðèðàíåòî íà äîìåíà ìîæå äà
ðåøè ïðîáëåìà çà äúëãî âðåìå.

> Vizh kakvo pravyat Yahoo - ne mozhesh da polzvash SMTP ako ne
> napravish predi tova POP3! Dazhe i ne mozhesh da gi iztestvash za open
> relay ;-) pone sus vsichkite mi izvestni pomagala ne uspyah. Inache

Àìè òîâà íå å ëîøî êàòî ðåøåíèå, àêî ÷îâåê íå çíàå çà êîè êîìïþòðè
òðÿáâà äà ïðåïðàùà ïèñìà.

Âïðî÷åì ñïèñúöèòå íà ORBS íå ñå èçïîëçâàò ðåàëíî çà áëîêèðàíå íà spam,
çàùîòî ñà íàèñòèíà ìíîãî ñòðîãè.  Ïðåäñòàâåòå ñè ñëåäíàòà ñèòóàöèÿ:
SMTP-ñúðâúð íà ÁÀÍ å smtp.bas.bg (ïðèìåðúò å èçìèñëåí).  Òîé íå å open
relay, íî ïðåïðàùà ïîùà îò êîìïþòðèòå â ÁÀÍ.  Àç îáà÷å íå ñúì äîñòàòú÷íî
îïèòåí àäìèíèñòðàòîð è çàòîâà ìîÿò êîìïþòúð amigo.bas.bg å open relay, à
smtp.bas.bg å äëúæåí äà ïðåïðàùà çà íåãî..  È òîâà å äîñòàòú÷íî â ÷åðíèÿ
ñïèñúê äà ïîïàäíå íå ñàìî ìîÿ êîìïþòúð, íî è smtp.bas.bg!

Taêà ÷å ëîøîòî îò ïîïàäàíåòî â "÷åðíèÿ" ñïèñúê íå å òîâà, ÷å ùå âè
áëîêèðàò ïèñìàòà, à òîâà ÷å ïîñëå îò òàì áåçáðîé ñïàìàäæèè ùå âè íàó÷àò
è èçïîëçâàò.

        Ñ ïîçäðàâ: Àíòîí Çèíîâèåâ
                   anton@xxxxxxxxxx, zinoviev@xxxxxxxxxxxxxxxx

P.S. Ñêàíèðàùèòå ñúðâúðè íà ORBS íå ñà ìíîãî. Òàêà ÷å êîéòî èñêà ìîæå äà
ñè ïðåãëåäà æóðíàëíèòå ôàéëîâå è äà áëîêèðà ñàìî ñêàíèðàùèòå ñúðâúðè.