Re: lug-bg: Spell checker za Linux

  • Subject: Re: lug-bg: Spell checker za Linux
  • From: kaloian@xxxxxxxxxx (Kaloian Doganov)
  • Date: Wed, 14 Mar 2001 08:51:18 +0200

Çäðàñòè!

Ïðîùàâàé, ÷å òå èçïîëçâàõ êàòî ïðèìåð, íî öåëòà ìè áåøå äà èëþñòðèðàì
åäíî ïî-âñåîáùî ïðàâèëî, âìåñòî äà òå ñî÷à ñ ïðúñò ëè÷íî.

Ðàçëè÷íèòå ïîùåíñêè ïðîãðàìè ïðåäëàãàò ðàçëè÷íè âúçìîæíîñòè è êîìôîðò. Â
òâîÿò êîíêðåòåí ñëó÷àé, òè ñè ðåøèë äà æåðòâàø âúçìîæíîñòòà äà ïèøåø íà
êèðèëèöà, çàðàäè äðóãî óäîáñòâî. Àêî òðÿáâà äà îáîáùèì, õîðàòà ñ
êîìïþòðè ÷åñòî ïðàâÿò ïîäîáíè ñäåëêè. Òå ðåøàâàò, ÷å ìîãàò äà ñå ëèøàò
îò êèðèëèöàòà, çàðàäè íåùî äðóãî. Âúïðîñ íà èçáîð.

Òîâà, â êîåòî îáâèíÿâàì ãðóïàòà, å ÷å ñìå íàïðàâèëè òîçè èçáîð ìíîãî
ëåñåí. "Ìàìêà é íà êèðèëèöàòà, è áåç òóé âñè÷êè ÷åòàò è ïèøàò íà
ëàòèíèöà..." È òàêà ïèøåùèòå íà êèðèëèöà ñà ìàëöèíñòâî.

Íåñúìíåíî, èìà ó÷àñòíèöè â ãðóïàòà, êîèòî íÿìàò øàíñ äà êèðèëèçèðàò
ñèñòåìàòà íà êîÿòî ðàáîòÿò (ãîâîðÿ íàé-âå÷å çà æèâååùèòå â ÷óæáèíà,
êîèòî íå ñà óñïåëè äà óáåäÿò ñèñòåìíèÿ ñè àäìèíèñòðàòîð). Òîãàâà ìîæåì
äà ïðîÿâèì òîëåðàíòíîñò.

Èäåÿòà ìè íå å ñòðîãî äà ñå çàáðàíè ëàòèíèöàòà â ãðóïàòà. Êîãàòî å
íåîáõîäèìî, òðÿáâà äà ñå ïðîÿâÿâà òîëåðàíòíîñò, íî òàçè òîëåðàíòíîñò
òðÿáâà äà å íàñî÷åíà êúì _ìàëöèíñòâî_ îò ïèøåùè íà ëàòèíèöà, à íå
îáðàòíîòî. Â ìîìåíòà èìàìå ìíîçèíñòâî îò ïèøåùè íà ëàòèíèöà. Íÿêîè èìàò
îñíîâàòåëíè àðãóìåíòè çà òîâà, à äðóãè -- òâúðäå ìúãëÿâè (îò òèïà íà
"murzi me da prevkluchvam registura, puk i da pishesh na latinica e
cool"). Òîâà å, êîåòî èñêàì äà ñå ïðîìåíè. È îïðåäåëåíî ãðóïàòà èìà
êàêâî äà íàïðàâè ïî òîçè âúïðîñ.