Re: lug-bg: Mandrake ili RedHat

  • Subject: Re: lug-bg: Mandrake ili RedHat
  • From: kristo_komsalov@xxxxxxxxxxx (Kristo)
  • Date: Wed, 14 Mar 2001 14:14:34 +0200

Zdrasti

Misla ce Mandrake no wse pak wiz po dolu.
Wse pak ne e isno ti taia stancia primerno za pisane na pisma li ste ia
polzwas i takiwa raboti ili za OBUCENIE
'men towa zanimanie mnogo me kefi bez ogled na polzata ot nego'.

Za da se otgowori po tocno na wyprosa koia
kolekcia e po podhodiasta - w smisyl nai lesno za konkretnata
cel da e nai lesno i s minimu download.
Wsiako nesto moze da se naprawi na wsiaka kolekcia
wyprosa e koe na koia e po lesno.

Prosto ste ti dam za primer moia izbor i motiwite si:
1. Za - fail server, dinamicen ruter, fairwol, proksi, mail server, kesirast
DNS,
DHCP, i,tn
    Izbrah Slackware - poradi towa ce e predwidena da se nastroiwa na ryka
nai lesno e da se naprawi konfiguracia ne predwidena ot standartnite
konfiguracionni
utilitita. 'az i gledam s nedowerie na nastroiwasti programi ot tipa sicko
sam prawi'
Predimstwa - opredeleno podhodiasta za serveri kolkoto po zasukan e slucaia
tolkowa e po podhodiasta.
Nedostatyci - nisto ne e samo da si stane i za elementarni slucai izlisno
tezka
za administrirane.
Nai - dobrata za obucenie w posoka 'iskm sicko da razbiram kak i zasto
stawa'
2. Za rabotna stancia si izbrah Mandrake 'imeto na masinata ot koiato ti
pisa
e kmandrake.kdomain->Mandrake i maila se retranslira ot
router.kdomain->Slackware'
Za po prostite situacii smiatam ce Mandrake e po podhodiasta ot RedHat.
Plus sicki priwicni utilitita ot RedHat ima i dopylnitelno graficno, mnogo
bogato i stabilno rabotesto,
mnogo hubaw upgrade prez internet lesno i priatno.
Za rabotna stancia e pone za men po dobria izbor 'Na neia si polzwam lubimia
Korel',
mail si pisa internet e takiwa raboti.
Raboti se mnogo spokoini i bez zamisliane.

Zabelezka - Po otnosenie na RedHat
Toi e niakyde po sredata mezdu Mandrake i Slakware - ne se sestam za
situacia
pri koiato da e nai lesen za dadena konfiguracia 'ne sym mu protiwnik
za poslednite nekolko godini, mi se sybira sigurno powece ot polwin godina
rabota
na RedHat.
Ima opredeleno dwe golemi predimstawa
1. Ako na cowek mu kuca angliiskia ima prewedeni knigi za RedHat na
bylgarski
2. Ako cowek se e nasocil da wzeme RedHat sertifikat - to towa e ocewidnia
izbor.

W kraina smetka razlikite sa nesystestweni i izcialo w zonata 'wypros na
wkus'
seki si e haresal nesto.
Svoboden prewod na dosta cesto srestan citat ->
'koito ne hareswa e swoboden da naprawi nesto po dobro'

> Ne sikam da sporia koia e po dobrata distribucia a
> prosto da pomolia za
> suvet . Ot godina i neshto ne sum se zanimaval s Linux
> i sega sum malko
> izostanal s novostite . Vuprosut mi e koe e po-dobre
> da si instaliram RH 7
> ili Mandrake 7.2 , znam che RH ima niakakuv problem s
> X servera , no puk mai
> che e po-nov...
Wypros na kysmet i wideokarta.
Niama miasto za pretisnenie ste downloadwas ;-),
Az sym se primiril s towa. Nema da mi se sluci w toia ziwot
kysmeta da instaliram X na normalna masina s normalna wideokarta.
Kato primer posledno I810 - ako ne znaete za kakwo stawa duma ste za
zawizdane.

Probwai i se naslazdawai

Pozdrawi Kristo