Re: lug-bg: Re: problem pri instalaciq na LInux vyrha HDD s ATA 100

  • Subject: Re: lug-bg: Re: problem pri instalaciq na LInux vyrha HDD s ATA 100
  • From: koko@xxxxxxxxxxxxx (Nikolay Yourgandzhiev)
  • Date: Tue, 10 Apr 2001 10:28:43 +0300

Po waprosa za upotrebata na ATA 100 kontrolera pogledni tochka 6.
Zabelqzah che ot 2.4.x kerneli weche ima poddrajka na ATA 100 kontroleri.
Zawisi twoq kakaw e. W nowite kerneli ima za PROMISE i HOLTEK. Wsastnost ima
i drugi, no na mene mi se e nalagalo samo na takiwa da q prawq tazi
procedura. Inache za po starite kerneli ne si spomnqm tochno otkade gi
swalqh, no sas sigurnost za 2.2.16, 2.2.17 i 2.2.18 gi imam i ako se naloji
ste ti gi izpratq.
/etc/fstab si go redaktirash s obiknowen tekstow redaktor (to wsastnost na
linuxa towa mu e hubawoto che konfiguraciite mu sa w choweshki wid -
razbiraj ASCII)
Bootwastata disketa ti e neobhodima zastoto sled kato premestish diska na
ATA 100 kontrolera LILO-to nqma da moje da ti otkrie kade ti e kernela (reda
boot=/dev/hda ot /etc/lilo.conf),a disketata te spasqwa w tozi sluchaj. Sled
kato butnesh ot neq i korigirash tezi fajlowe weche wsichko ste e OK. Pak i
nikoga ne znaesh koga tochno ste ti potrqbwa. Wsichko se sluchwa. Az sasto
me marzi da prawq takiwa nesta. No towa beshe dopredi nqkolko meseca :-(
Samo edno ne sam siguren. Nikoga ne sam rabotil sas Slak taka, che
konfiguracionnite ti fajlowe fstab i lilo.conf moje i da sa w druga
direktoriq, a ne w /etc. No bih pomolil nqkoj ot grupata kojto e po zapoznat
sas Slaka da pusne info.