Re: lug-bg: LINUX SEMINAR 2001

  • Subject: Re: lug-bg: LINUX SEMINAR 2001
  • From: ogi@xxxxxxxxxxxxxxxx (Ognyan Kulev)
  • Date: Thu, 12 Apr 2001 20:02:32 +0300

On Thu, Apr 12, 2001 at 06:36:23PM +0300, George Danchev wrote:
> A podkarval li si Debian GNU/Hurd ????? Az ne sum , no znam 4e kum momenta ne
> moje i duma da stava da se meri s Debian GNU/Linux . Vuobste Debian GNU/Hurd
> kum momenta stava li za potrebitelsko polzwane , ili samo developers go
> polzwat ?

Ïðåíåñè ñå îáðàòíî âúâ âðåìåòî è ñè ïðåäñòàâè êàêâî å áèëî ïðè Linux
0.99....  Ùå ïîëó÷èø ïðèáëèçèòåëíà ïðåäñòàâà.  Ñ òàçè ðàçëèêà, ÷å èíòåðåñà å
ïî-ãîëÿì, íî äîñòà ïî-ìàëêî õîðà ðåàëíî ïðàâÿò íåùî.  Àç ïîääúðæàì åäíà
ñòðàíèöà ñ âðúçêè êúì Hurd <http://fprintf.net/hurd/>  Òúé ÷å àêî íÿêîé ñå
èíòåðåñóâàäà ïîãëåäíå òàì.  Âñúùíîñò òîâà å îòðàçÿâàíà ñòðàíèöà.

Hurd ñå èíñòàëèðà ëåñíî.  Áàçîâàòà ñèñòåìà ñå ñëàãà ñúñ çàìÿíà íà LILO ñ
ìíîãî ïî-äîáðèÿ Grub, ïðàâåíå íà äÿë, â êîéòî ñå ðàçàðõèâèðà åäèí
ìíîãîìåãàáàéòîâ .tar.gz è îùå äâà ðåñòàðòèðàíèÿ.  Ãîâîðÿ çà Debian GNU/Hurd.
Äà, òî÷íî òàêà - ñåãà èìà óñèëèÿ âñè÷êè ïàêåòè, êîèòî íå ñà ñïåöèôè÷íè çà
Linux äà ñå ïðåõâúðëÿò íà Hurd è òîé äà áúäå ïðîñòî îùå åäíà àðõèòåêòóðà êàòî
SPARC íàïðèìåð.  Ïîãëåäíè òîâà ïèñìî
<http://lists.debian.org/debian-hurd-0104/msg00077.html>  Åäèí îò êîôòè
ïðîáëåìèòå å, ÷å PATH_MAX å íåîãðàíè÷åí è íå ìîæå äà ñè íàïðàâèø áóôåð,
êîéòî ãàðàíòèðàíî äà ìîæå äà ñúäúðæà âñåêè âúçìîæåí ïúò äî ôàéë.

> Az dokolkoto znam microkernels po-lesno se build-vat i maintain-vat , no puk
> stariq dobur i izpitan monolitic  kernel dava better performance - vse pak
> vsi4ko e v edno edinstveno binary. Nqma da e losho  lektora na "Predimstvata
> na Linux"  da "obadi" nesto po vuprosa .

Çà ñúçäàâàíåòî è ïîääúðæàíåòî ìîæå áè íå å ìíîãî ëåñíî, íî êàêòî êàçàõ è â
åäíî äðóãî ïèñìî, íåùàòà ìîæå äà ñå íàïðàâÿò ìíîãî óäîáíè.

Ïîçäðàâè

--
Ognyan Kulev <ogi@xxxxxxxxxxxxxxxx>, "\"Programmer\""