Re: lug-bg: Bitkata mai zapochva....

  • Subject: Re: lug-bg: Bitkata mai zapochva....
  • From: stoev@xxxxxxxxxxxxxxxxx (Julian Stoev)
  • Date: Thu, 3 May 2001 18:06:05 +0900

On Thu, May 03, 2001 at 09:38:12AM +0300, Ivaylo Toshev wrote:
> [...]
|Âèæòå ñòàòèÿòà ïî-äîëó, èçëÿçëà â÷åðà â "New York Times".
|Íà ïðúâ ïîãëåä âåäíàãà ñòàâà ÿñíî, ÷å ìàé Microsoft èñêàò äà ïðèëàïàò ðåøåíèÿ
|íàïðàâåíè ïîä GPL è äà ãè ïðîäàâàò êàòî Windows, êàêâà ìèñëèòå ÷å èíà÷å áè
|ìîãëà äà áúäå ïðè÷èíàòà çà àòàêàòà èì ñðåùó GPL ? Ìîðàëíè èëè ïàòðèîòè÷÷íè
|ñúîáðàæåíèÿ? ×å Microsoft, ñà òîëêîâà çàãðèæåíè, ÷å âèäèòå ëè, GPL ïðå÷åë íà
|ðàçâèòèåòî íà òåõíîëîãèèòå è íà ðàçâèòèåòî íà ñîôòóåðíèòå êîìïàíèè, ÷å äàæå
|çàáåëåæåòå, áèë ïàãóáåí çà äúðæàâèòå, êîèòî ãî òîëåðèðàëè ?!
|Âÿðâàòå ëè íà òîâàà ?! Âÿðâàòå ëè, ÷å Microsoft ñà çàãðèæåíè çà ñïîìåíàòîòî

[cut...]

Õà-õà! Íå ÷å èñêàò äà ïîëçóâàò íåùî, êîåòî å GPL. Íå å â òîâà
ðàáîòàòà. Àìà ñå îêàçâà, ÷å âå÷å çàïî÷âà äà èì èçëèçà ïðåêàëåíî ñêúïî
äà ðàçðàáîòâàò ñâîè ïî-ëîøè âåðñèè íà íåùà, êîèòî âå÷å ñà íàïðàâåíè,
ìàêàð è íå ñàìî ïîä GPL. Òå çàïî÷âàò äà ëîáèðàò ñðåùó GPL çàùîòî âñå
îòíÿêúäå òðÿáâà äà ïî÷íàò. Ìè òå ãîðêèòå êàêâî ëè íå èì ñå ñëó÷âà
íàïîñëåäúêà.

Ðàçïðåäåëåíè ôàéëîâè ñèñòåìè? Èìà 3-4 ïîä GPL.
Kerberos? Íå å GPL, íî íèùî ÷óäíî äà ñòàíå ñëåä äèâîòèèòå íà MS.
Web ñúðâúð? Õà! ;-)
Áðàóçúð? Òàì ñà íàé-äîáðå, íî íÿìà äà ìîãàò îùå äúëãî äà ãî äàâàò
áåç ïàðè è òîãàâà....
Áàçè äàííè? Íå ìè ñå ãîâîðè....
Êîìïèëàòîðè? Îëåååå...
Îôèñ ïàêåòè? Çàñåãà ñà ÎÊ, íî êàêâî ùå å ñëåä 5ã?

Íàêúäåòî ïîãëåäíåø èìà ïîíå ïî åäíî àëòåðíàòèâíî ðåøåíèå.

Âúïðîñúò å â ïàðèòå! Óæêèì cost of ownership áèëà íàé-íèñêà çà MS
ïðîäóêòè... À äàëè? Õîðàòà çàïî÷âàò äà ñè ïðàâÿò ñìåòêàòà è íà Áèë
çàïî÷âà äà ìó ïàðè ïîä çàäíèêà.

Àç àêî ñúì, ùå èì îòãîâîðÿ "Íå ñå ïðèòåñíÿâàéòå. Íàëè âàøèå Cost áèë
íàé-íèñúê? Íÿìà ñòðàøíî." Àìà òå çíàÿò, ÷å èìà ñòðàøíî è òåïúðâà èäå.

Íî ìåæäó íàñ êàçàíî, èìà íåùî âÿðíî â òÿõíàòà òåîðèÿ, ÷å îãðîìíè ïàðè
íà äàíúêîïëàòöè ñå íàëèâàò â Îòâîðåíèÿ êîä. È ïàê ìåæäó íàñ êàçàíî,
àêî ïîíå îùå íÿêîé ãè ïîäêðåïè (SUN?) èìàò íåëîøè øàíñîâå ïðè òîâà
ëîáèðàíå. :-( Îñîáåíî ïðè ñåãàøíàòà ïñåâäî-àäìèíèñòðàöèÿ â áÿëàòà
êúùà, êîÿòî å ñòðàøíî ïîäàòëèâà íà òàêèâà ëîáèðàíèÿ îò èíäóñòðèÿòà.

--JS

-- --> Translated message begin  <-- --

> [...]
|Na pruv pogled vednaga stava iasno, che mai Microsoft iskat da prilapat resheniia
|napraveni pod GPL i da gi prodavat kato Windows, kakva mislite che inache bi
|mogla da bude prichinata za atakata im sreshtu GPL ? Moralni ili patriotichchni
|suobrajeniia? CHe Microsoft, sa tolkova zagrijeni, che vidite li, GPL prechel na
|razvitieto na tehnologiite i na razvitieto na softuernite kompanii, che daje
|zabelejete, bil paguben za durjavite, koito go tolerirali ?!
|Viarvate li na tovaa ?! Viarvate li, che Microsoft sa zagrijeni za spomenatoto

[cut...]

Ha-ha! Ne che iskat da polzuvat neshto, koeto e GPL. Ne e v tova
rabotata. Ama se okazva, che veche zapochva da im izliza prekaleno skupo
da razrabotvat svoi po-loshi versii na neshta, koito veche sa napraveni,
makar i ne samo pod GPL. Te zapochvat da lobirat sreshtu GPL zashtoto vse
otniakude triabva da pochnat. Mi te gorkite kakvo li ne im se sluchva
naposleduka.

Razpredeleni failovi sistemi? Ima 3-4 pod GPL.
Kerberos? Ne e GPL, no nishto chudno da stane sled divotiite na MS.
Web survur? Ha! ;-)
Brauzur? Tam sa nai-dobre, no niama da mogat oshte dulgo da go davat
bez pari i togava....
Bazi danni? Ne mi se govori....
Kompilatori? Oleeee...
Ofis paketi? Zasega sa OK, no kakvo shte e sled 5g?

Nakudeto poglednesh ima pone po edno alternativno reshenie.

Vuprosut e v parite! Ujkim cost of ownership bila nai-niska za MS
produkti... A dali? Horata zapochvat da si praviat smetkata i na Bil
zapochva da mu pari pod zadnika.

Az ako sum, shte im otgovoria "Ne se pritesniavaite. Nali vashie Cost bil
nai-nisuk? Niama strashno." Ama te znaiat, che ima strashno i tepurva ide.

No mejdu nas kazano, ima neshto viarno v tiahnata teoriia, che ogromni pari
na danukoplatci se nalivat v Otvoreniia kod. I pak mejdu nas kazano,
ako pone oshte niakoi gi podkrepi (SUN?) imat neloshi shansove pri tova
lobirane. :-( Osobeno pri segashnata psevdo-administraciia v bialata
kushta, koiato e strashno podatliva na takiva lobiraniia ot industriiata.

--JS

-- --> End of translated message <-- --