Re: lug-bg: Za conferenciata open source i dr.

  • Subject: Re: lug-bg: Za conferenciata open source i dr.
  • From: stoko@xxxxxxxxxxx (stoko@xxxxxxxxxxx)
  • Date: Mon, 14 May 2001 14:35:48 +0300

On Mon, May 14, 2001 at 09:16:14AM +0300, Luben Karavelov wrote:
> Zdraveite,
> Mislia che edva li ima chovek, koito beshe na konferenciata i
> da syzhaliva che e otishal. Po-skoro niakoi ot tezi deto ne
> doidoha mozhe da syzhaliavat, i to s pravo. Beshe dobre
> organizirana i dylzhim blagodarnosti za tova na Skeleta.
>
> Takiva konferencii za obmiana na tehnicheski opit sa nuzhni
> i triabva da gi ima. No osven tova triabva da ima i edin drug
> tip konferencii. shte pochna obiasnenieto si otdaleko.
>
> Nie govorim tuk za open source software-a, kak toi mozhe da se
> izpolzva v dyrzhavnata adminitracia, uchilishtata i t.n.
> [...]

Znachi,momcheta i momicheta,neka obyrnem vnimanie osobeno na idejata da
pridobiem juridicheska i obshtestwena identifikacija. Ne mozhem da iskame razni
fondacii,firmi,obshtestweni organizacii i t.n. da ni vzemat naseriozno bez
tova!
Ami predstawete si samo: otivame nie w IBM-BG.Kakto znem IBM hwyrljat 1,3
miliarda USD za linux samo za tazi godina.Znachi,za tjah shte e dobre da imat
podkrepata na takava neformalna organizacija,kakwato sme nie.Te naprimer biha
se navili da ni stanat sponsor naprimer za sledvashtata
konferencija/seminar/sybranie i t.n.Tova znachi da dadat pari. No na kogo da gi
"vrychat"? Na men li? Ili na kojto i da e ot nas? Ne stawa,nali razbirate.
Zatova mi se struva,che prioritetna zadacha trjabwa da byde registriraneto na
podhodjashta forma na organizacija s idealna cel-bilo to fondacija,sdruzhenie
za pravata na pingvinite ili neshto takowa(Orlin znae
naj-dobre:-)).Naistina,trjabwa da poglednem po-seriozno sami na sebe si.
Drugoto,koeto mi/ni  izglezhda prioritetno,e ,kakto pishe Luben,osigurjavaneto
na podkrepata na akademichna organizacija - demek universitet(za BAN zasega da
ne govorim:-) Pochti na 90% sym siguren,che shte zainteresuvame
Minno-Geolozhkija Universitet. Bihme mogli naprimer da osigurim majsto na
provezhdane na sledvashtata konferencija ili za eventualno uchreditelno
sybranie. Mislja,che shte e sravnitelno lesno da ubedim rektora na MGU,che tova
e bezplatna reklama,kojato dostiga do edni ot naj-aktivnite i "budni" mladi
hora v BG. Osven tova dava i hi-tech image na universiteta.:-) Samo da
utochnja,che zaedno s Niki Kalchev rabotim v MGU-to. Taka che mozhem da
porabotim po vyprosa "otwytre".
    Znachi,baja rabota ni chaka.Ama njamam tyrpenie da ja podhwana :-) Dano da
    si ostana bolen ot entusiazym!
                                                   Stoyan Zalev,a.k.a. Stockton