Re: lug-bg: VPN

  • Subject: Re: lug-bg: VPN
  • From: pvalchev@xxxxxxxx (Peter Valchev)
  • Date: Mon, 14 May 2001 07:48:29 -0600

Ivan Dimitrov <admin@xxxxxxxxxxxxxxx> wrote:

> kakvo e Virtual Private Networking? onq den shefa mi iztursi che iska da
> slagam takova neshto puk az qvno nesum douchil:)

Da dobavia kam thread-a, kato stava duma za VPN az bih preporuchal na
vseki da sloji OpenBSD i da se rodi.  Ima prekrasen key management
daemon isakmpd, i mnogo lesno mogat da se napraviat encrypted tunnels
sus IPsec.  Dori ima hardware support za razlichni karti, naprimer
hifn(4) -- PowerCrypt (www.powercrypt.com), NetSec 7751 (www.netsec.net)
i drugi, koito mogat da uskoriat DES, Triple-DES, MD5-HMAC96, and
SHA1-HMAC96 operaciite v IPsec do 50 puti.  Razbira se, sushto taka ima
i ipsecadm(8) za manual keying.  Kato dobavka za manual pages, ima mnogo
dobur vpn(8) --
http://www.openbsd.org/cgi-bin/man.cgi?query=vpn&apropos=0&sektion=0&manpath=OpenBSD+Current&arch=i386&format=html
Tova moje da ti pomogne dori i da ne izpolzvash OpenBSD da ti iziasni
neshtata teoretichno.

V sushtoto vreme, ako triabva da e Linux, si spomniam che imashe
FreeS/WAN koito ako ne se zablujdavam beshe edinstvenia Free IPsec
implementation po vremeto kogato gledah (www.freeswan.org).  Dori gi
biah nakaral da sujitelstvat s isakmpd.

Tova vsichko za cryptografen secure tunnel za koeto govoria (za men tova
e VPN) -- struva mi se che niakoi hora go talkuvat po drug nachin.

    • lug-bg: VPN
      • Изпратено от: admin@xxxxxxxxxxxxxxx (Ivan Dimitrov)