lug-bg: Linux & UFS 44bsd

  • Subject: lug-bg: Linux & UFS 44bsd
  • From: danchev@xxxxxxxxx (George Danchev)
  • Date: Tue, 29 May 2001 22:53:20 +0300

Zdraveite ,
Kato se zagovori za file systems iskam i az da pitam , moje i da e lame
question malko :
zna4i imam  usf 44bsd  partition vutre s slices , i go mount-iram pod Linux
uspeshno s  : mount -t ufs -o ufstype=44bsd    /dev/hda4    /FreeBSD
oba4e ru4no .  Kato se opitam da dobawq suotwetniq red v fstab

/dev/hda4	/FreeBSD        ufs                     rw , auto
ne minawat i vsqkakvi kombinacii ot vida :
/dev/hda4	/FreeBSD        ufs      -o ufstype=44bsd     rw , auto

pri bootvaneto na Linuxa mntmgr ( ili nesto podobno beshe reve 4e tozi red
bil bad, i ne go mountira ) , t.e. tova mount-irane mai ne go pravi mount i
za tova tezi  opcii ne vajat .
Slojih reda:
mount -t ufs -o ufstype=44bsd    /dev/hda4    /FreeBSD
v rc-script i Linux go mountira uspeshno pri boot , ama mi se iska da e prez
fstab-a ... moje li da stane tova ?

Vtoriq mi vupros e : kak da ukaja na Linux-kiq mount da mi mount-ira 44bsd
slice-ovete v otdelni direktorii na linux dir hierarchy :
/FreeBSD/usr
/FreeBSD/var

zastoto sega mountira rw samo
/dev/ad0s4a   ( koeto e /   na freebsd ,  za  linux  e /dev/hda4 ) , t.e bsd
partitiona kato cqlo , a  dvata slice-a  ad0s4f i ad0s4e  ostavat ne
mountirani , i neznam kak da gi ukaja na linux-kiq mount da gi mountirai i
tqh v /FreeBSD/usr   i /FreeBSD/var???

df  (pod freebsd) :
Filesystem  1K-blocks     Used    Avail Capacity  Mounted on
/dev/ad0s4a     49583    29108    16509    64%    	/
/dev/ad0s4f   1410542  1009529   288170    78%  /usr
/dev/ad0s4e     19815     7913    10317    43%         /var
procfs              4        4        0   100%                           /proc

ima li ustroistvo pod linux s koeto se ukazwa slice ???
Celta e  pod Linux   /FreeBSD   da  izglejda  kato    / na  freezbito
 (s suotvetnite mountirani slices vutre )... , 4e sega pod linux imam samo /
na freebsd-to .
Nadqwam se , obqsnih podrobno  kakva e celta na zanqtieto