Re: lug-bg: network monitoring

  • Subject: Re: lug-bg: network monitoring
  • From: skelet_bg@xxxxxxxxx (Georgi Georgiev)
  • Date: Tue, 9 Oct 2001 13:34:28 +0100 (BST)

 --- Vesselin Kotarov <bombe@xxxxxxxxx> wrote: >
> [...]

Probvai arpwatch - malka programka, koiato
shte ti kaje koi IP adresi se obajdat po
mrejata ti.

> Edin malyk hint - zapoznaj se s dhcp :) adski e
> udobno kogato stawa duma za
> mreva > 50 pc-ta, kamo li za >300 :)
>
> Ami nqma da ti swyrshi koj-znae kakwa rabota ...
> malyk hell e da pusnesh
> snmp na 300
> mashini, da ne goworime za tazi, koqto shte
> collect-wa cqloto towa info i
> shte go obrabotwa i t.n. ...

Taka e. Niama smisal da instalirash snmp agenti
na 300 komputera.

Po-dobre se opiatai da razdelish na oblasti mrejata,
za da moje da ia izsledvash - primerno da e ot
otdelni podmreji, koito da rutirash,
merish i upravliavash s Linux (ipchains, iptables).

Dotuk vsi4ko e free.

Ako razdelianeto na podmreji ti pre4i na
mrejovata politika, sloji edin swich kam koito
da sa ti vklu4eni otdelnite par4eta, koito da ima
hubav SNMP agent.

Primer za takav swich e 3Com SuperStack 1100.
Toi ima SNMP agent koito ti kazva koi MAC
adresi sa mu zaka4eni kam otdelnite portove, a
sashto im broi i trafika. Tezi neshta ne sa
dokumentirani, ama snmpwalk go iziajda kato vafla.

Ne znam oba4e kolko struva takav swich i
kade mojesh da namerish podobni ustroistva.

=====
Skelet
====== http://skelet.hit.bg