Re: lug-bg: Re: Http server v kernel-a

  • Subject: Re: lug-bg: Re: Http server v kernel-a
  • From: luben@xxxxxxxxx (Luben Karavelov)
  • Date: Thu, 1 Nov 2001 19:48:56 +0200

samo malko zabelezhki:

On Wed, Oct 31, 2001 at 04:11:27PM +0200, George Danchev wrote:
> [...]
> OS-a), tova e v sledstvie na modela po kojto raboti Apache - edin parent e
> pusnal nqkolko child-a , koito o4akvat zaqvki ot klientite, ako child-ovete
> sa malko parent-a puska oste ... ( podrobno vyprosa beshe obsuden na
> posledniq seminar ot Vasil Kolev , lekciite gi imashe nqkude v audio format)
> ... Naj-byrzite daemoni (no i naj-trudno se programirat) sa tezi pri kojto
> cqlata mnogonishkovost e realizirana vutreshno za tqh - select()  (vmesto
> parent-a da fork() ili thread() novi i novi procesi ...  koeto obsto vzeto
> load-va i kernela i uveli4ava broj na procesite).

tava e logikata samo za 1processorni mashini. ako imash cpu>1, togava ne
mozhesh da se vuzpolzvash s pylna sila ot tiah, zashtot 1 process mozhe
da se run-va v edin moment samo vyrhu 1 cpu, osven ako toia process ne e
multithreaded, koeto veche e drug model na sever, a ne select()-poll();

> [...]
> - 2.4.0-2.4.7 gi zabravi poradi broken VM, vzemi 2.2.19 ,2.2..20 ili >=2.4.8,
> slozhi i FreeBSD 4.4. Razbira se trqbva da polzvash ednakyv webserver i za
> dvete OS , i syotvetno da si iz4istil kernelite ot izlishni raboti i set-nal
> vsi4ki tunningi za kojto se setish ... ne e lesna rabota da presuzdadesh edin
> takuv obektiven test.... Po-lesno e da 4etesh kakvo i kak se testvali drugite
> :).
> Za qka rabota na RISC SMP mashini free/open unices ima oste malko hlqb da
> poqdat, no mislq 4e e vypros na vreme ...
RISK ne e SMP, tova sa razlichni neshta SMP!=MP
Simetric Multi Processing != Multi Processor
pri RISC mashinite edin i sysht process teche ednovremenno na niakolko
processora, kato se paralellizirat vyzmozhnite chasti ot nego.

> Eh, golqmo ese napisah , dano ne sym dosadil ili izkazal nqkoq glupost ...
> --
> Greets,
> fr33zb1

Luben Karavelov                    [phone] +359 2 9877088
Network Administrator                     [ICQ#] 34741625

<HR>
<UL>
<LI>application/pgp-signature \\\\\\\\\ \\\\: stored
</UL>