Re: lug-bg: Izleze linux-2.2.20 - 2.4 VM tests

  • Subject: Re: lug-bg: Izleze linux-2.2.20 - 2.4 VM tests
  • From: danchev@xxxxxxxxx (George Danchev)
  • Date: Sun, 4 Nov 2001 21:27:57 +0200

On Saturday 03 November 2001 15:36, you wrote:

> Toi Alan Cox srqda prati pismo che izliza 2.2.20pre12 i prez weekenda shte
> izleze 2.2.20. Vypreki tova az si ostavam veren na starata praktika da
> izchakam sedmica-dve da vidq kakvi sa otzivite ot kernela :)) znaesh li
> dali dovechera nqma da izleze 2.2.21 ;)
Nqma spoko , tova sa drivers merged ot 2.4 tree , nisto generalno ne e
promeneno ...

No opredeleno kupona e v 2.4 tree :)

Ako nqkoj proqvqva interes kym tezi:
"Tests were run using 2.4.13, which includes the new "AA" VM, 2.4.12-ac6,
which includes the "Rik" VM, and 2.2.19, which uses the "old" 2.2 series VM".
http://www.nks.net/linux-vm.html

Na LKML ima izneseni dosta comparations na kernels s AA i Rik VM. Interesno
4e pove4eto davat predimstvo na AA VM - razdava go po-gracefully, vypreki 4e
vse oste ne e fine-tuned i ponqkoga pravi pove4e swap in/swap out  pages
otkolkoto trqbva, no v krajna smetka pak e po-byrzata, za razlika ot Rik VM,
koqto grab-va kolkoto nali4en resurs i trqbva bez da se syobrazqva 4e takuv
po4ti mozhe da ne ostane za user-space procisite (i koito poradi tova mozhe
vremenno da zaspqt ) , rovi na po-dylgi intervali v swap-a , da ne govorim 4e
kato aksioma beshe stanalo swap=2*ram :(mnogo egoisti4no) (pri AA swap e kato
dopylnenie kym RAM - 2.2 style - nqma preporyki za 2*ram ) . A OOM killer-a
mozhe da byde uzhasen, ako reshi/sgreshi mozhe da izbie kamara procesi. V
2.4.12 e aktiviran otnovo no ve4e ne pravil takiva zulumi :).
Nqkoi specove oba4e  zastitavat Rik VM vkl i -ac , argumenta e 4e imala mnogo
advanced algorithms, pyk i ne trqbvalo po sredata na stable 2.4 branch da se
pravi takava dylboka promqna kato prenapisvaneto  otna4alo na VM koda ...
Nqkoj mom4eta qvno obi4at golemite skorosti i rezkite zavoi , vyobste golemi
svobodarki :)

http://kpreempt.sourceforge.net/
tozi patch pravi ot ponastoqstem non-preemtible linux kernel, da  mozhe da
byde preemted. T.e. zada4i izpylnqvani v kernela (ex: syscalls), da mogat da
bydat prekusvani ot drugi po-prioritetni , vkl. i ot user-space procesi, ima
nqkoj izklu4eniq zaradi spinlocks kojto prisystvat v 2.4.X. (FreeBSD systo
rabotqt po pre-emptive kernel). Drasti4no se namalqvalo latency-to, kernela
stava po-responsible ... a ne kogato e pod massive attack, da ne se obazhda
nikakuv za izvestno vreme i da print-va sys zakusnenie:). Nesto kato forsiran
kernel ? Vpro4em tova ne prevrusta li stock kernel-a v RTOS ? Patchva -ac
kernels , koito sa s Rik's VM, no ne sym go testval stoto nqmam -ac tree pod
ryka.  Sigurno ste byde apply-nat v 2.5 branch, kato se razberat koq VM ste
ostane v krajna smetka ... qvno Alan Cox ste go reshava kogato 2.4 premine v
maintenance mode --> 2.4.16 ... Da si priznaq 4e ot 2.4.10  li4no az sym
mnogo dovolen... (AA VM v naj-surov vid)  vyrvqt strashilishta na sram me e
da kazha kakvo hardware :) . Ot 2.4.8, 2.4.9  (Rik VM) susto ne moga da se
opla4a , qvno bash nakraq sa q fix-nali kato horata...
No 2.4 < 2.4.8 (Rik VM) - muka muka ...

http://www.lids.org/
nesto kato trustedbsd za freebsd.

--