Re: lug-bg: disrto download&burning

  • Subject: Re: lug-bg: disrto download&burning
  • From: whitefang@xxxxxx ( )
  • Date: Wed, 7 Nov 2001 13:56:33 +0200

On Tuesday 06 November 2001 11:14, you wrote:
>  Zdraveite!
> Za okolo 1 mesec shte imam dostyp do neograni4en
> dail-up account i si mislq dali da ne izpolzvam
> vazmojnostta da drypna nqkoe distro - q slack, q
> mandrake.
>  Vednaj svalih ot saita na red hat edna versiq, no
> nakraq nishto ne se polu4i..uj razni
> RedHatBurningHOWTO /ili tam kakto se kazvashe/ -
> nishto ne izleze.
>  Ako moje nqkoi da mi dade nqkoi doc/url/napatstviq
> kak to4no da procediram /ot koe ftp da svalqm, s koq
> programa i kak da burn cd-tata i t.n./. Blagodarq predvaritelno...

Svaliash si ISO image(s) na distroto.
Obiknoveno tam ot kydeto svaliash iso-to ima i file(ove) s md5 sums.
svali si i tiah - ako ima takiva.

md5sum -b path-to-iso-image

Ako niama md5sum file(s):
Ako si pod linux mojesh doniakada da se uverish, 4e tova koeto si svalil ne e
"broken" kato si mount-nesh ISO image file-a prez loopback-a etc.

mount -tiso9660 -o ro,loop=/dev/loop0 <path-to-iso-image> <mount-point>

i proverish kakvo ima/niama na <mount-point> :)

Za zapis pod linux ima samo edna programa: cdrecord.
front-ends za cdrecord ima kolkoto iskash.
Az li4no bih ti prepory4al  xcdroast.

Ako pisa4kata ti IDE - pro4eti vyprosnite CDWRITING HOWTO-ta,koito ti biaha
prepory4ani. Tam e opisano kak da si compilirash kernel-a s IDE-SCSI
emulation.

Ako si pod Win(blow)s
Razni programki kato WinOnCD, EazyCDCreator pod image razbirat niakakyw si
tehen proprietary binary-image format( pri WinOnCD ima header generiran ot
WinOnCDto i sled tova e samoto ISO ).
Do kolkoto si spomniam, predi godina i polovina samo NeroBurning ROM pisheshe
ot ISO9660 image file korektno, no edin kolega mi spomena,4e WinOnCD-3.8 mai
moje da pishe ot iso image. CDRWin syshto moje da pishe ot iso, no shte
triabva za si napravish edin cu file koito ti opisva iso-to.