RE: Re[2]: lug-bg: DNS spoof - nachin da opwaim nestata( was: ICQ problemi - malko offtopic pozhelania kymraznimajki)

  • Subject: RE: Re[2]: lug-bg: DNS spoof - nachin da opwaim nestata( was: ICQ problemi - malko offtopic pozhelania kymraznimajki)
  • From: bkrosnov@xxxxxxxx (Boyan Krosnov)
  • Date: Thu, 8 Nov 2001 18:39:22 +0200

> Na cqlata tazi ritorika ste te popitam samo edno nesto - sled
> kato ne se
> pritesnqwash da spoof-wash DNS, kakwo ti preshi da
> prenasochish nqkoj onlinestore lokalno? I ne se opitwaj da me
> izkarash,
> che zashtitawam add baners - towa, koeto me pritesnqwa sa dwe nesta:
> lekotata, s koqto si sklonen da ***schupish*** net-a i towa, che se
> gordeesh s postypkata si.
Ne sym schupil neta!

Ako potrebitelite mi ne iskat da gledat baneri nqma da gledat. tochka.
ako dojde potrebitel i mi kaje iskam da gledam icq banerite shte mu
izmislq nachin da gi gleda. Takyv user do sega ne se e poqwil.

Syshtata istoriq e sys spama, filtriram syobshteniq polucheni ot
open-relay serveri. Do sega nikoj ne se e oplakal che ne poluchawa spam.
Ako se oplache moga da mu uredq spam, no problem at all. A kato se
zamislish open-relay serverite sa nad 100000 w Internet, predstawqsh li
si kakwa ogromna dupka w swyrzanostta sym naprawil, malii :).
"***Schupil*** sym net-a" i naistina mi e kef kato si otworq e-mail
klienta w ponedelnik sutrin i nqmam nito edin spam, seriozno nito edin.
A zashto da ne filtrirash i ti? Opredeleno si struwa usilieto.

I pak ako userite mi iskat da nqma spam - nqma da ima. Ako userite mi
iskat da nqma icq reklami - nqma da ima.
Izobshto dupki w swyrzanostta shte prawq kakwito iskam, kogato iskam i
kydeto iskam i nikoj, kojto tezi dupki ne zasqgat, kopche ne moje da mi
kaje. A ako go zasqgat: jiveem w svobodna dyrjawa, da se obadi da se
razberem, a ako ne mojem i da se razberem, da prati po-visokorenomirani
da me ubedqt, da naprawi podpiska, da me sydi... Vyzmojnosti kolkoto
shtesh.

Kakwo mi prechelo da prenasocha online store lokalno? Ami seti se sam.
Ako prenasocha online magazin kym moj web server i pribera CC-to na
nqkoj user... Nqma li da e leko nemoralno, a? Pyk i usera shte me sydi
za izmama (ako razbrere), taka che ne planiram da go prawq :).
Ako filtriram dir.bg userite shte se oplachat che ne mogat da go gledat
i shte sa mnogo nedowolni, moje i me napusnat i da otidat da si dadat
parite na nqkoj drug. A az iskam tehnite pari! Taka che, ne planiram da
prawq i towa.

Da gordeq se che s tolkowa minimalna konfiguraciq filtriram reklamite na
icq. Ako imash predlojenie kak da go naprawq po-dobre pishi, nikoga ne
sym otkazwal idei i syweti. No da mi goworish neshta ot sorta "kak moja
da go naprawish, nqmash prawo da  da blackhole-wash trafik kojto minawa
prez teb, schupil si net-a, losha postypka", etc. ne pomaga na nikogo.

I ako oshte ne ti e stanalo qsno: Ne e wajna tehnologiqta s koqto se
postiga efekta a samiq efekt. Opredeleno ne se pritesnqwam da puskam
mrejowa karta w promisc mode, ako towa e za dobra cel. I hich ne mi puka
che izpolzwam tehnologiq koqto moje da se polzwa i za niskomoralni celi
za da spiram icq banerite. Shte ti dam edin primer:
Ti nali imash video u was... Ako nqkoj ti kaje che ne trqbwa da si
polzwash videoto izobshto shtoto moje da gledash ili zapiswash piratski
videokaseti na nego, kakwo bi si pomislil? Absoluten non-sense.
Ako moga da ti uskorq interneta i towa stawa bez da narushawam nichii
prawa i zakoni i za syshtite pari, shte go naprawq, nezawisimo kakwi sa
tehnicheskite sredstwa za da stane towa.

To dokato az napisha towa gledam che 3-4 posta sa minali po temata.
Powtarqm, shtoto wijdam che na g-n Georgi Sinapov oshte ne mu qsno moeto
stanowishte.
"Ne sa wajni sredstwata, vajen e rezultata."
Towa waji i ot moralna i ot eticheska i ot legalna ako shtesh gledna
tochka.

DISCLAIMER: "Wsichko napisano tuk e moe lichno mnenie i ne na firmata za
koqto rabotq ili nalojeno ot nqkoj drug."

BR,
CCNP Boyan Krosnov
Network Administrator
Lirex Net