  • Subject: Re: lug-bg: Pak shte harchat moi i vashi pari za bulls*its
  • From: al_shopov@xxxxxx (Alexander Shopov)
  • Date: Mon, 12 Nov 2001 20:28:48 +0200

Malko poiasnenia:
Az biah na pres sabitieto.
Istinata e slednata dokolkoto razbrah:
ot MS sa pokanili Antonia Parvanova - ot komisiata na parlamenta po
zdraveopazvane (mozhe i da e imalo i drugi hora) i sa se zamaknali na
konferencia na potrebitelite na MS softuer v medicinata.
Ottam natatak estestveno sa gi oblachvali kolko veliko e MS i kak s
negovia softuer prosto zaminavash na Mars.
Znachi da vi uspokoia - tozi tip slagane na firmite kam lekarskoto
saslovie si e savsem normalno neshto. Farmacevtichnite firmi sa skasvat
da go praviat. Zatova i ima docenti i profesori, koito preporachvat
medikamentite samo na edna firma ili uredite na druga.
(znam za konkretni imena, no niama da gi pisha shtoto e publichna lista,
a mnogo lesno mozhe da se ustanovi otkade gi znam)
MS v liceto na Teodor Milev ne spomenaha che konkretno te shte praviat
softuer, znachi ako vse pak neshto shte stane, firma partnior
naj-veroiatno shte pravi reshenieto.
Nai-interesnoto e informaciata koiato be iznesena za sdelkata s Aremis
soft za softuera za zdravnata kasa - i na komisiata na parlamenta ne e
iasno kakvo tochno e stanalo i prodalzhava da stava. Dogovora e podpisan
za 3,5 mil $ obache kam nego ima mnogo aneksi i kato ednoto nishto ottam
idva naduvaneto na zaplashtaneto.
Naj-groznoto e che ot Aremis sa se opitali da iznasiliat situaciata,
kato zapazvat intelektualnite prava za middle ware za sebe si - dori na
Parvanova i beshe iasno che tova oznachava da sa v rachichkite na
edinstvena firma koiato shte ni cedi.
Az zadadoh niakolko nasochvashti vaprosa "Shto ne sa iskali sors koda,
avtorskite prava varhu nego" Okazva se che vse pak tova e bilo predadeno
na kasata.
Zadadoh ritorichen vapros "Ami ne e li naj-dobre vsichkia softuer da e s
otvoren kod", Parvanova se saglasi s men. Obache - ne mislia che na neia
i e iasno tochno kakvo nie razbirame pod otvoren kod, a i ne sam siguren
che znae che mozhe izcialo da se polzva otvoren kod - vkl. middle ware i
operacionnata sistema. Naj-veroiatno zhenata da si misli che
osiguriavaneto na koda za napisanoto prilozhenie e dostatachno, a OS
mozhe da e samo Windows. (shtot drugi OS znaete niama. (tuka
ironiziram)) (ne podceniavam g-zha Parvanova - prosto zhenata ima drugi
zadalzhenia i nadali si blaska glavata po cial den za predimstavata na
open source kato nas, vse pak e lekar i nar. predstavitel)
Iskashe mi se da zadam vaprosa "Ami kakvo znachenie dali e Microsoft ili
Aremis - nali vse e sas zatvoren kod? (ima li znachenie koi shte ni
nananai-na sled kato vse shte e v kombaina), obache niamah povod za
tova, pak i skoro biah pisal dosta gnevnicko pisamce na Teodor Milev po
povod zatvarianeto na MSN za ne MS browseri, kakto i ne hodih na
oficialnoto obiaviavane na XP)
(e ne sam kraen, hodih na sabitieto na XP za zhurnalisti, hapnah,
piinah, povtariam - hapnah, piinah - kakto za zdraveto na Bill Gates,
taka i na tezi deto plashtat parichki za kokteilcheta)

I taka - na zavarshvane - tai kato mozhe na niakoi da mu hrumne da pishe
che bili tapi lekarite - ne e taka. Ima lekari v LUG-a deto ponaznaivat
dosta raboti. Ima i lekari deto sa kolosalni darveta, tia prostotiata
hodi i po tiah (a sashto i prostashtinata, osobeno po ginekolozi i
hirurzi)
Obache ima i dosta svestni hora - kakto e navsiakade. Prosto - tova si
beshe oblachvane - da znaiat tia ot Narodnoto sabranie kolko dobra e MS.
Bi triabvalo i drugite golemi firmi da se zamisliat i da napraviat po
neshto podobno. MS ne sa napravili (ili pone az niama info za tova)
neshto, koeto da e razlichno ot narmalnata praktika.
Az ne moga da pravia takova advocacy - ne e viarno che ne sme bili na
nivo. Ama otde da zema pari za 800 dushi na pochivka i zabavlenia v USA?

al_shopov

Nedko Dimitrov wrote:

> Postinga ti tryabwa da se prewede kato: "Pak shte se dawat pari pod masata!"
>
> Regards,
> Nedko Dimitrov
> GO-Link Network
> UIN# 12132224