lug-bg: treason unloacked

  • Subject: lug-bg: treason unloacked
  • From: Nikola Antonov <nikola@xxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 13 Jun 2005 00:02:08 +0300

Здравейте отново,

Става дума Apache 2.0.54 (Debian 3.1 Sarge). Машината е P4 2.8Ghz, 2GB RAM.

От известно време насам имам проблем с уебсървър, който хоства популярен сайт.
Няколко пъти в рамките на две-три седмици се случва да заваря apache
неработещ. Последното съобщение, записано в журнала, е:

caught SIGTERM, shutting down

Понеже не за първи път ми се случва тази машина да е обект на DoS, започнах да
търся подозрителни съобщения. Във /var/log/kernel.log се натъкнах на доста
интензивна поредица съобщения от типа:

kernel: TCP: Treason uncloaked! Peer xx.xx.xx.xx:32875/80 shrinks window
3845616564:38456193
24. Repaired.

IP-то не съм показал. Става дума за хост в чужбина, който нищо не ми говори.
Не е задължително това да има нещо общо с авариите на apache (възможно е да е
DoS, но е възможно съвсем несъзнателно да изпраща лоши пакети). Спецовете по
сигурността могат да си кажат думата, ако представлява интерес за тях.

Както и да е. Накрая реших да отрежа този хост като подозрителен на ниво
firewall. Интересното е, че въпреки невъзможността да достъпи 80 порт,
продължава да бълва същите заявки до 80 порт (около 7-8 на минута, но с
непостоянна честота). Заявките се блокират с iptables и сега вече пълнят
други логове:)

Интересува ме някой знае ли нещо повече за съобщението "kernel: TCP: Treason
uncloaked!" и ако това е причина за периодичния срив на apache, има ли начин
да се предотврати, без да се стига до блокиране на хостове с netfilter?

--
Nikola ANTONOV, Linux for Bulgarians