Re: lug-bg: X server refresh rate 100 Hz

  • Subject: Re: lug-bg: X server refresh rate 100 Hz
  • From: Валентин Стойков <valentin_st@xxxxxxx>
  • Date: Mon, 13 Jun 2005 18:08:43 +0300

На 13.6.2005 13:58 niki@xxxxxxxxxxx написа:
> Здравейте група,
> след многократни проби и безуспешно лутане по форумите, реших да пиша.
>  Проблема е, че X-a не вдига над 80 Hz (refresh rate), а монитора поддържа
> 100. Под уиндолс си ги държи стабилно, дори вдига 120, на 1024х768. Под
> линукс обаче неще. Видеокартата е Nvidia GF 440МХ,vsync и horizsync са
> настроени според документацията на монитора. И ranges i твърдо задаване на
> хоризонталната е пробвано, но неще. Има ли някакъв начин да се вдигне
> refresh-a?

На мен винаги ми е вършила работа програмата ddcxinfo-knoppix.

Виж какво е писано на този адрес:
<http://www.linux-bg.org/cgi-bin/ib3/ikonboard.cgi?s=429c651876b8ffff;act=ST;f=9;t=8338;st=0>

Цитат от там:
---------- начало ----------
Секцията Monitor може да я напише програмата
ddcxinfo-knoppix, стартирана така:

Примерен код

ddcxinfo-knoppix -monitor

После трябва само да редактираш Identifier-а и си готов.
Тази програма, ако те мързи да я инсталираш може да я намериш в Knoppix и VS
Live.

Има я компилирана и готова за ползване тук:
http://d.interbild.net/vstoykov/tmp/ddcxinfo-knoppix

След като я изтеглиш се инсталира така:

Примерен код

su
chown root.root ddcxinfo-knoppix
chmod +x ddcxinfo-knoppix
mv ddcxinfo-knoppix /usr/sbin

Ако искаш секцията Monitor да се запише във файл (от който чрез cut/paste да
преместиш кода в xorg.conf):

Примерен код

ddcxinfo-knoppix -monitor > име_на_файл.txt

---------- край ---------

А това е най-удобния начин, по който създавам xorg.conf в Slackware:
<http://d.interbild.net/vstoykov/slackware-packages/hwsetup/slackware-xorg.conf.txt>
Ще го копирам тук:

-------- начало ----------
Създаване на xorg.conf на Slackware
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Инсталирайте тези пакети:

http://d.interbild.net/vstoykov/slackware-packages/hwsetup/ddcxinfo-knoppix-0.6_5-i686-vslive1.tgz
http://d.interbild.net/vstoykov/slackware-packages/hwsetup/hwsetup-1.0.14.vs2-i486-2.tgz
http://d.interbild.net/vstoykov/slackware-packages/hwsetup/hwdata_vs-0.148.1.1-noarch-0.tgz
http://d.interbild.net/vstoykov/slackware-packages/hwsetup/vsxorgconf-1.0-noarch-2.tgz

Командите за инсталирането им:

# installpkg ddcxinfo-knoppix-0.6_5-i686-vslive1.tgz
# installpkg hwsetup-1.0.14.vs2-i486-2.tgz
# installpkg hwdata_vs-0.148.1.1-noarch-0.tgz
# installpkg vsxorgconf-1.0-noarch-2.tgz

Спрете Xorg. Спрете GPM (ако е пуснат)
с командата (с права на root):

# /etc/rc.d/rc.gpm stop

Стартирайте hwsetup (с права на root):

# /sbin/hwsetup -p

Стартирайте скрипта vs-xorg.conf:

# vs-xorg.conf

Готово. Вече имате конфигурационен файл xorg.conf.

Ако желаете да настроите каква да бъде клавиатурната подредба
можете (преди да изпълните vs-xorg.conf) да създадете конфигурационен файл
"/etc/sysconfig/vslive" с такова съдържание:

------- начало на файла /etc/sysconfig/vslive ------
vsConfig_Language=bg
vsConfig_KeyMap=phonetic
--------- край на файла /etc/sysconfig/vslive ------

Горните настройки са за българска фонетична клавиатура.

Следващите са за българска бдс:
------- начало на файла /etc/sysconfig/vslive ------
vsConfig_Language=bg
vsConfig_KeyMap=bds
--------- край на файла /etc/sysconfig/vslive ------

Този скрипт се използва в дистрибуциите VS Live и VS Live mini-CD.