Re: lug-bg: LinuxMark иска 200$ за марката Линукс???

  • Subject: Re: lug-bg: LinuxMark иска 200$ за марката Линукс???
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 21 Jun 2005 01:40:48 +0300

On Tuesday 21 June 2005 01:12, Dimitar Tomow wrote:
--cut--
> А като цяло защо въобще Линус е одобрил / дал възможноста на linuxmark
> да искат лиценз за Linux(R).
> Linux беше регистрирана марка на Линус и по-рано Илия каза ,че Линус е
> дал правата в/у Linux на Linuxmark.

Copyright-a върху кода е на всички kernel developers. Trademark Linux (това е
доста различно) е регистрирана от Linus Torvalds (нали не искаш да е
регистрирана от някой див Цяо Дзъ Мин готов да мародери наред ;-), а какво е
предоставил на LMI пише на първата страница на http://www.linuxmark.org/ щото
не му се заминава с правни глупости, а тази An Oregon Nonprofit Corporation е
самоиздържаща се, а ти въобще не си принуден да купуваш нищо ;-) и въобще е
добре да се чете повечко ;-)

С две думи, дори и Torvalds да изперка (което не е случая в този случай) то
толкова много много kernel developers толкова много пъти са препотвъждавали
GPL лиценза върху кода си, че Torvalds не може сам да смени лизенза дори и да
иска (а не е това случая, нито с него нито с лизенза, тука става въпрос за
защита на trademark-a от недобросъвестни играчи). Или накратко резки завои не
може да има. Имаше случай случай около SCO saga-та, някакви от DR-DOS
(фирмичка;-) предложиха BSD лизенз за ядрото, че да може parties като тях да
затварят целия или части от кода, на което не се погледна много сериозно от
разработчиците щото явно си имат по-сериозна работа от това да се занимават с
подобни недобросъвестни фенове.

> Защо въобще Линус енаправил това :? Или аз нещо не съм разбрал.

Мда при сложните работи не е просто 'black and white' ;-)

--
pub 4096R/0E4BD0AB 2003-03-18 <danchev.fccf.net/key pgp.mit.edu>
fingerprint    1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB