Re: lug-bg: need help za perl + sockets

  • Subject: Re: lug-bg: need help za perl + sockets
  • From: Peter Pentchev <roam@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 6 Jul 2005 15:31:54 +0300

On Wed, Jul 06, 2005 at 02:15:48PM +0300, Ivan Petrushev wrote:
> Значи опитвам се да направя нещо малко по-сложно от примерите дето се
> намират навсякъде. Схванал съм основните концепции на сокетите и (уау)
> мога да направя прост listener или sender :) Да оставим listener-a за
> сега - правя client side приложение :)
> Скрипта се свързва към сървъра и праща каквото искам. Работи
> еднопосочно. Въпроса е как може да стане това, че когато сървъра прати
> нещо, да се вземе този ред и да се print-не? Пробвах да направя още
> един сокет - този път с LocalPort и Listen като за слушател и по него
> [...]

Две думи:

  perldoc perlipc

:)

Повечето от примерите там са прости и показват само едната страна, но
това е основно защото хората смятат за почти ясно това, че socket
handle, който отваряш със socket(), всъщност си е просто нормален file
handle, и можеш да го използваш по същия начин: с <> да четеш от него, с
print да дращиш по него...  Макар че там има пример и за двупосочна
комуникация: търси 'A Webget Client'.

Малко обобщена информация можеш да намериш в лекцията за CGI и мрежово
програмиране на http://perl.phreedom.org/archives/000343.html - макар че
там всъщност само нахвърляхме нещата отгоре-отгоре, оставихме хората да
четат perldoc, защото там си пише почти всичко :)

Поздрави,
Петър

--
Peter Pentchev	roam@xxxxxxxxxxx    roam@xxxxxxxx    roam@xxxxxxxxxxx