Re: [Lug-bg] Apace & profptd virtual account

  • Subject: Re: [Lug-bg] Apace & profptd virtual account
  • From: Peter Pentchev <roam@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 22 Jan 2007 10:58:45 +0200

On Mon, Jan 22, 2007 at 10:10:17AM +0200, Ivan Petrushev wrote:
[всъщност това го написа Момчил Иванов]
> [...]
[а това - Иван Петрушев]
> Здравейте ;)
> Всяка ФТП сесия може да се chroot-не и така се решава този проблем, при
> условие че всеки потребител си има различна папка.
> И това става с промяната на 1 ред в конфига на FTP-то, докато да се направи
> chroot ефект в shell изисква малко повече ;)

Според мен Момчил не говореше за самата FTP сесия, а за това, което се
случва след това :)  Добре, FTP сесията е chroot-ната, и през нея всеки
си качва каквито решава файлове из собствената директория - само че след
това тези файлове могат да бъдат използвани през уебсървъра, и ако той
*не* е настроен с chroot-ване за всеки отделен virtual host, тогава
всеки PHP, Perl или каквито още там CGI/server-side неща се изпълняват
ще може да разглежда файловете и директориите на другите виртуални
потребители.

Разбира се, това пък от своя страна може да бъде решено с още едно
chroot-ване - на самия достъп до съдържанието през web :)

Поздрави,
Петър

--
Peter Pentchev	roam@xxxxxxxxxxx    roam@xxxxxxxx    roam@xxxxxxxxxxx