Re: [Lug-bg] Изпращане на SMS-и

  • Subject: Re: [Lug-bg] Изпращане на SMS-и
  • From: "BGNAVY IT Support" <cio@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 27 Jan 2007 21:04:23 +0200

Купуваш си толкова GSM-и втора ръка, до колкото оператори искаш да пращаш
(ако разходите за SMS-и те притесняват). Може и само с един апарат, но ще
пращаш през един оператор до друг/и, което си е цифра. Ще ти трябват и
съответните дата-кабели и зарядни. Апаратите може да са всякакви, каквито
поддържа Linux-a (виж на края на поста ми) и може да са със сдухани батерии,
които държат по 10мин. (така ще ти излязат по-евтино). Ей, тук ще трябва да
си "изцапаш" ръцете: отваряш апарата и с едно поялниче запояваш проводници
директно на платката на гсм-а към изводите за зарядно, след това ако искаш
може да сложиш някакъв преходен куплунг или директно да свържеш проводниците
към зарядното. Проводниците трябва да излязат от гсм-а (ако искаш да го
затвориш :) - обикновено едно отворче, залято със силикон върши чудна
работа. Дата-кабела си го закачащ нормално, включваш и зарядното и си
готов - така гсм-а ще се зарежда непрекъснато и няма да имаш проблеми с
паднали батерии. Не се притеснявай за батерията, така или иначе си я отписал
за самостоятелно ползване. В случая тя служи само за буфер и регулатор на
тока от зарядното. Някои гсм-и могат да работят и само от зарядно (трябва да
се поровиш в някой форум за да видиш кои модели, защото обикновено
производителите не казват такива работи), така че ще дадеш още по-малко пари
за апарат, ако ползваш такъв. В този случай може да запоиш кабела на
зарядното директно към изводите за батерията. Подобен модел ако не се лъжа е
Нокия Т10 например, ама май трудно ще намериш такъв, но ако имаш късмет може
и да ти подарят кашонче такива ;)

Тази технология наскоро я мярнах някъде в нета - ставаше въпрос за свързване
на гсм с микроконтролер, което е все едно с обикновен комп. Между другото,
за горния проект - като пратиш смс на гсм-а с определен текст, може да си
превключваш едни релета (за отоплението в къщи например или кафеварката на
работа рано сутрин ;), а с друг текст ти връща пак със смс статуса на
релетата. Имаше и идеи за ползване в домашни алармени системи - ако сработи,
ти праща смс, ама да не се отклонявам от темата.

Ако ти се вижда сложно, потърси някой познат с по-сръчни ръце.

Има и друг вариант - жертваш дата-кабела: отваряш куплунга към гсм-а и ако
той има крачета към пиновете за зареждане, запояваш зарядното на тях, сетне
затваряш куплунга и си готов. Ако няма крачета, а само гнезда, може да
жертваш куплунга на зарядното, като извадиш от него крачетата и ги сложиш в
куплунга на дата-кабела. Обикновено двата куплунга ползват едни и същи
крачета, така, че най-вероятно няма да имаш проблеми със съвместимостта :)

Цялата система по груби сметки ще ти излезе: гсм (20-50лв.) + зарядно
(10-15лв. ако не е включено към гсм-а) + дата-кабел (10-15лв.) = 40-80лв.

За софта немога да ти дам по-добър съвет от това което другите са писали,
тъй като не съм се сблъсквал с подобен проблем досега. Само като допълнение
на препоръката за гсм-а като стандартен модем - има апарати, които поддържат
АТ команди, така, че номера се свежда до това, че все едно конфигурираш и
управляваш модем. Иначе трябва да търсиш по-специален софт за управление на
конкретния модел гсм.

Извинявам се на останалите, че излизам от темата за Linux, ама нали форума е
затова да си помагаме. Между другото, докато пишех се сетих, че по света има
подобни услуги за sysadmin-и - седиш си в къщи/бара/на плажа и ако стане гаф
(примерно някой се опитва да хакне сървъра ти), получаваш смс и вече ти си
знаеш какво и как. Та с горната писаница, някой ако реши, може да си направи
евтина алтернатива на подобна система за предупреждение или кавото там реши.

Надявам се да съм бил полезен, ако не, здраве да е.
Иван Михалев