Re: [Lug-bg] ucLinux - впечатления от някого?

  • Subject: Re: [Lug-bg] ucLinux - впечатления от някого?
  • From: "Ivan Petrushev" <ivanatora@xxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 13 Mar 2007 18:49:20 +0200

Благодаря на всички за отговорите. Положението се изясни до някъде :)

On 3/12/07, Ivan Danov <idanov@xxxxxxxxx> wrote:
Ivan Petrushev wrote:
> Здравейте!
Здравей,

> Интересувам се от микроконтролери и скоро някой ми каза че можело да се
> сложи Линукс на embeded устройство и даже имало такава дистрибуция -
> ucLinux. Някой знае ли от къде мога да си я намеря? Имат сайт
> www.uclinux.org, но от там ми попадат за теглене само някакви стари кърнъли
> (2.0.38 например). Намерих и нещо като дистрибуцията на сорс, която е
> 290МВ.
> http://dls.uclinux.org/uClinux-dist-20070130.tar.gz
> Това ли е което ще ми свърши работа? Аз очаквах нещо в пъти по-малко :-)

uClinux е linux, който работи на процесори без Memory Management Unit,
т.е. не поддържа виртуална памет и защита на паметта, т.е. всеки процес
има достъп до цялата налична памет.
На www.uclinux.org има препратки към различните портове.
За какъв микроконтролер говориш? Ако искаш uClinux например за
процесорите Blackfin на Analog Devices, може да разгледаш
blackfin.uclinux.org. Аз съм го подкарвал на blackfin (засега). Но ти
трябва и хардуер. Може да видиш:
https://blackfin.uclinux.org/gf/project/bf1/

Дистрибуцията е толкова голяма, понеже има ядро заедно с много пакети на
сорс. Не съм разглеждал други варианти, но може да работи и на много
други микроконтролери.

> Ако някой се е занимавал с такива работи, може да каже как стоят нещата с
> инсталацията на дистрибуцията, как се комуникира с устройството - да
> предположим че има Ethernet - през SSH става ли връзка, през RS-232 или
> нещо
> такова?

Преди да подкараш дистрибуцията трябва да програмираш устройството си.
Да сложиш bootloader, ядро, файловата система. Обикновенно boot loader-а
се програмира през JTAG порта на процесора. Има процесори, които могат
да boot-нат през UART, USB, ....
Просто зависи от конкретния микроконтролер.

Поздрави,
        Иван Данов