Re: [Lug-bg] za Debian Etch

  • Subject: Re: [Lug-bg] za Debian Etch
  • From: Georgi <georgiev@xxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 22 May 2007 17:15:25 +0300

Живко Бързаков wrote:
> Здравейте, група!
>
> 	Почитател и ползвател съм на Линукс. За сега работя със "Сусе 10.0", но реших
> да пробвам "Що е то Дебиан". Инсталирах си Debian Etch - никакви проблеми. Но
> като го стартирах, установих, че максималната разделителна способност, която
> ми позволява системата, е 1024х768. Видео картата ми е NVidia GForce 5200.
> При Сусе работи на 1280х1024, та реших, че проблемът е някъде у мен, т.е. у
> "Зад компютърното устройство".
> 	Вторият ми проблем е при мрежовите настройки - уж всичко е наред, а пък Нет -
> [...]
То и аз не съм специалист, ама наскоро инсталиран Debian Etch.
При мен  със същата видеокарта в началото въобще не тръгваше X.
Мисля, че  като  за начало  трябва да погледнеш в

/etc/X11/xorg.conf .
Виж кой драйвер се използва и също какви разделителни способности са зададени.
За мрежата ... както го описваш не е особено ясно какво става.
За мрежовите настройки може да погледнеш
/etc/network/interfaces.
За firewall  погледни какво пише за командата  iptables.
Поне за това има много информация в интернет и в документацията на Debian.