Re: [Lug-bg] Мигриране на инсталация към софтуерен мирър

  • Subject: Re: [Lug-bg] Мигриране на инсталация към софтуерен мирър
  • From: "Yulian Stefanov" <stefanov.yulian@xxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 20 Aug 2007 18:42:00 +0200

На 17.08.07, Georgi Chorbadzhiyski <gf@xxxxxxxxxxx> написа:
Around 08/17/07 10:28, Boris Jordanov / Борис Йорданов scribbled:

> Ахааа, мерси :) А с MBR-и и такива неща какво правя?

С lilo-то незнам,
но ето ти лесен начин да fix-неш MBR-a
Boot-ваш с любима live distro.
mount -t ext3 /dev/кадето_ти_е_боот-а /mnt/sda
chroot /mnt/sda
grub-install /dev/sda
пишеш красоти по /etc/fstab...
пишеш и по /boot/grub/menu
рестартираш
Ето ти първи линк от гоогле:
http://linuxhelp.blogspot.com/2005/11/how-to-repair-corrupt-mbr-and-boot.html

Тук ме хвана на тясно :) lilo не се оправя много добре с инсталация
върху диск, който ще си смени името (например да го качиш на /dev/sdb
и след това /dev/sdb да стане /dev/sda). Oбикновено при такива
размествания и откачане на дискове ми се е налагало поне
веднъж да бутвам от CD. grub би трябвало да е по-интелигентен в
случая.

--
Georgi Chorbadzhiyski
http://georgi.unixsol.org/