[Lug-bg] Проблем с Thunderbird и локален SMTP сървър

  • Subject: [Lug-bg] Проблем с Thunderbird и локален SMTP сървър
  • From: Alexander Iliev <sasoiliev@xxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 30 Sep 2008 23:01:02 +0300

Здравейте.

Имам (поне за мен) супер странен проблем.

Домашна мрежа с SMTP сървър, който се ползва за пращане на
писма от вътре навън. Компютър в локалната мрежа. На компютъра
двама потребители, и двамата ползват Thunderbird. Единия потребител
праща без проблеми писма през въпросния сървър. Когато другият
потребител тръгне да праща писмо Thunderbird-а изкарва прозорчето
с progress bar-а, цикли известно време със съобщение 'Looking up
smtp.mamul.local', накрая се предава и реве, че не може да се свърже
с smtp.mamul.local.

В терминал (и през двата потребителски акаунта) се resolv-ва името
правилно. resolv.conf е правилен. telnet smtp.mamul.org 25 работи.
Няма на клиентската машина. С друг (нов) профил на Thunderbird се
получава същия проблем. tcpdump не отчита никакъв опит за resolv
от страна на клиентската машина, нито опит за връзка към порт 25 на
сървъра (очаквано, при положение, че не успява да я resolv-не).

Та не знам, на мен на черна магия ми прилича, но може да пропускам
нещо съвсем елементарно.

Благодаря.

Александър Илиев