Re: [Lug-bg] Shaping over a bridge

  • Subject: Re: [Lug-bg] Shaping over a bridge
  • From: "Dimitar Tomow" <the.real.maniac@xxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 8 Oct 2008 08:00:02 +0300

Не помня точно как стоеше въпроса, но има една опция

--reject-with " xxxxxxx icmp type " мисля , че беше но не съм сигурен

трябва да сепровери , мануал / оххх ръководство , сори и гогъл, та...

може

примерно избираш тип ицмп ХХ някой който се ползва веднъж на милион години, такива има сигурно пон 5или 10 и готово :)
поне аз така си мисля, пък дали го мисля правилно хх ще кажетге
може да се окаже че въоибще не съм мислил хаххахаахха пс пропуснах една запетайка хх и няколко препинателни знаци

пс2: добро утро
пс3: добър и успешен ден
пс4: без да искам пратих 2 писма, 1-вото н ебещше довъшрено въобще хх П :Л ) огххх нещо ми е много весело хахахахха :) лека ... ххх лек ден :PPPP :-))) :-D

2008/10/7 Nickola Kolev <nikky@xxxxxxx>
Здравей,

На Tue, 7 Oct 2008 09:39:53 +0300
"Rossen Antonov" <rossen.antonov@xxxxxxxxx> написа:

> Здравейте,
>
> Можете ли да нахвърляте мнения по темата за шейпинг върху бридж. Не
> съм го пускал никога и не съм чел изобщо. Струва ли си да инвестирам
> време? Работи ли стабилно? Какви технологии да използвам - ebtables за
> маркиране и HTB? Това възможно ли е?

Лично аз предпочитам термина трафик контрол, а не шейпинг
(shaping). Струва си да инвестираш време, ако искаш да знаеш какво
точно правиш, естествено. Не съм привърженик на подобни решения по
бриджове, защото когато започне да дропи пакети, клиентите на мрежата
няма да знаят къде точно се случва това. Маршрутизаторите ми изглеждат
по-подходящи за целта.

За стабилната работа - трябва да пробваш, и да видиш. Има много
неизвестни, които трябва да имаш предвид - хардуер (включително
процесорна мощ, памети и не на последно място мрежови адаптери).

Относно това какви технологии да използваш - отново препоръчвам пробата
на първо място. Нямам идея с коя трафик контрол дисциплина си запознат
най-добре, защото всяка си има своята специфика. Нямам идея също какъв
е характера на трафика, който ще се управлява - като че ли определени
трафик контрол дисциплини са по-подходящи за едно повече, отколкото за
друго. Иначе победителите в тази категория са htb и hfsc. Маркирането е
въпрос на лично предпочитание - използването на iptables/ebtables в
даден момент може да се окаже не дотам скалируемо решение. От друга
страна решенията, основани на tc филтри, комбинирани с хеш таблици, са
се доказали при множество класове, филтри и сложни йерархии.

> Става въпрос за сериозна мрежа, за която в момента се поръчва хардуер.
>
> Благодаря!
>
> --Росен

Никола