[Lug-bg] .БГ зона

  • Subject: [Lug-bg] .БГ зона
  • From: Rossen Antonov <rossen.antonov@xxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 12 Nov 2009 09:30:22 +0200

Здравейте,

Изглежда, че проекта Точка.bg не се обновява много често. Не знам към
кой друг да се обърна и за това пиша тук. Ако има друго място, към
което да ме насочите, моля да ме извините, че Ви отнемам от времето.

За какво става въпрос? Личното ми мнение е, че заради липсата на
конкуренция при регистрацията на .bg домейни, Регистър.БГ имат
поведение като на отдел от държавната администрация с всичките
прилежащи от това негативи.

С писмо тази сутрин, самите те информират .bg-домейн-притежателите, че
ICANN ще търси нов регистрар за .БГ зоната (на кирилица). Не познавам
изобщо процеса на избор на такъв регистрар, но определено се вижда, че
Регистър.БГ искат да прилапат и тази отговорност. Възмутителен е и
начина, по който са написали в писмото си, че "ако искате да участвате
в процеса на избор, натиснете еди-кой-си линк". Линкът води към техния
сайт и представялва някаква глупава анкета, която има два въпроса и
неясен смисъл. Оставено е на потребителя пожелателно да избере дали да
си напише името и фирмата или не, но реално в линка пуснат в имейла
има уникален key параметър, който нарушава личната ми
конфиденциалност. Следя пощенските кутии на няколко различни .bg
домейна и проверих, че линкът в различните писма е различен.

Моята ясна позиция е, че не искам това да се случи, но съвсем реално
си задавам въпроса - ако не те, то кой тогава? Аз мога ли аз да
повлияя на този процес на избор. Има ли фирма в България, която да е
готова да покрие изискванията за регистрар и да се яви конкурент на
Регистр.БГ.

Поздрави!
--Росен