[Lug-bg] Въпрос за GRUB menu.lst и UUID

  • Subject: [Lug-bg] Въпрос за GRUB menu.lst и UUID
  • From: Kristian Kirilov <d3v1ous@xxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 13 Nov 2009 10:01:32 +0200

Здравейте,

ползвам Debian Lenny Net Install. Стандартно той идва с GRUB и в меню
лист-а устройствата са записани статично: /dev/hda, /dev/hdb и т.н.
Обаче на мен от време на време ми се налага да слагам или местя
хардовете на машината и ... да не изпадам в подробности, интересува ме:

Как да кажа на GRUB пермаментно да ползва UUID. Разбира се предварително
съм конвертирал fstab към UUID (там няма проблем, защото файла не се
променя от никакви скриптове подобни на update-grub) но GRUB/menu.lst се
генерира от скрипта update-grub, който при всеки ъпдейт когато се наложи
да сваля фиксове по старото ядро генерира menu.lst със стандартните му
зададени настройки.

Поздрави
К.Кирилов