Re: [Lug-bg] нахранете ме отзад (feedback) моля

  • Subject: Re: [Lug-bg] нахранете ме отзад (feedback) моля
  • From: Peter Pentchev <roam@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 22 Feb 2010 11:08:02 +0200

On Sat, Feb 20, 2010 at 12:16:11AM +0200, Delian Krustev wrote:

> $ echo test | grep -i Test
> test
> $ echo test | grep "-i" Test
> test
>
> Тук май бъркаш нещо ;)

Мммм, аз имах предвид $1 да започва с "-", така че вместо:

[roam@bastonne ~]$ man -k printf | head
asprintf (3)         - print to allocated string
ber_printf (3)       - LBER simplified Basic Encoding Rules library routines ...
curl_maprintf (3)    - formatted output conversion
curl_mfprintf (3)    - formatted output conversion
curl_mprintf (3)     - formatted output conversion
curl_msnprintf (3)   - formatted output conversion
curl_msprintf (3)    - formatted output conversion
curl_msprintf curl_mvaprintf (3) [curl_mfprintf] - formatted output conversion
curl_mvaprintf (3)   - formatted output conversion
curl_mvfprintf (3)   - formatted output conversion
[roam@bastonne ~]$

...да се получи някоя изненада като:

[roam@bastonne ~]$ man -k -t
man: -[tTZH] -k : incompatible options
Try `man --help' or `man --usage' for more information.
[roam@bastonne ~]$

...която евентуално да ти обърка нататък работата на скрипта.

Мисля, че нещо такова би могло да свърши работа:

if ! expr "x$1" : 'x[a-zA-Z0-9_][a-zA-Z0-9_-]*$' > /dev/null; then
	echo 'Foo' 1>&2
	exit 1
fi

(и, да, трябва да проверяваш и за страници с имена, започващи с
 цифра - хич не са малко; дори и аз ползвам едно такова програмче
 on a daily basis - 6tunnel)

> Прикачам силно оптимизираната нова версия :-)

Мдааааа, за тази версия дори и аз не мога да намеря нищо, за което
да се хвана :P  Вероятно вече ти е писнало от мен така или иначе де,
така че сега си си отдъхнал :)

Полезно програмче, наистина може и да реши човек да го ползва по
някое време, макар че все пак man -a също върши работа от време
на време - но друг път пък man -a дава прекалено много резилтати.

Поздрави,
Петър

--
Peter Pentchev	roam@xxxxxxxxxxx    roam@xxxxxxxx    roam@xxxxxxxxxxx