[Lug-bg] В търсене на програма за възпроизвеждане на музика...

  • Subject: [Lug-bg] В търсене на програма за възпроизвеждане на музика...
  • From: Momchil Ivanov <idiotbg@xxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 18 Sep 2010 13:34:46 +0200

Здравейте,

преди години бях щастлив потребител на xmms като ползвах само един списък с
музика (цялата ми музика) и функциите: търсене, опашка, възпроизвеждане както
и честотния филтър. С времето се появиха други програми за възпроизвеждане на
музика с идеята за музикална колекция, моята колекция нарастна и
презареждането на цялата ми папка с музика започна да отнема прекалено много
време. Тогава реших да пробвам amarok, трябваше ми известно време да свикна на
порядъка ресурси, които програмата изискваше в повече от xmms както и на
начина на работа с нея, освен това трябваше да конвертирам ID3 таговете на mp3
файловете към utf8, защото amarok не разбираше cp1251. Накрая се харесахме и
му бях щастлив потребител в продължение на около 2-3 години, докато не се
появи kde4 и amarok2. С amarok2 дойде огромното разочарование: минимален набор
настройки и съответно никаква кирилица за мен :(, понеже ползвам продукти от
кде- kdepim: korganizer, kaddressbook и kmail, реших да изчакам известно време
с надеждата да го оправят, но уви... все още е неизползваем за мен.
Междувременно пробвах rhythmbox и няколко от клиентите за xmms2, но в първата
програма не мога да редактирам ID3 тагове, а другите все още не стават за
ползване. В момента съм се спрял на един спартански конзолен клиент за xmms2 -
ccx2 и отчаяно ви моля да ми препоръчате графична програма за възпроизвеждане
на музика със следните възможности:

* да може да работи с id3 тагове с utf8 кодировка
* да може да се редактират id3 тагове
* възможност за въвеждане на кирилица (utf8)
* да може да се избира фонтът, с който да се показват заглавията
* ръчно опресняване на колекцията с музика (по възможност да става само с
натискане на 1 бутон)
* търсене в колекцията по: име на файл, име на песен, име на изпълнител, име
на албум
* възможност за преглеждане на колекцията по име на изпълнител
* възможност за добавяне на цял албум към списъка за изпълнение
* минимална консумация на ресурси

Ще се радвам на всякакви предложения :)

Благодаря,
Момчил