[Lug-bg] Varnish 4, vmod-geoip + security vlc

  • Subject: [Lug-bg] Varnish 4, vmod-geoip + security vlc
  • From: Georgi Georgiev <georgi.int@xxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 29 Apr 2015 15:25:14 +0300

Здравейте колеги,
Реших да пиша тук след като ударих на камък с доста други зиточници и знам, че тук има достатъчно компетентни хора, които може би са се занимавали с подобно нещо. Трябва ми блокиране на ip адреси базирано на локацията във Varnish 4, както и security правила (като тези на mod_security, но с vcl във varnish-a). Проблемите, които имам до момента са следните:

- Повечето vmod-ве, които пробвах не са официално съвместими с varnish 4, а аз задължително трябва да използвам него по задание. На security vcl vmod-a например опитах да заменя всички функции от varnish 3 с тези на varnish 4, но дори след това имам някакви проблеми и грешки по vcl-те, които не могат да се заредят и затова отписах този вариант.

- Libvmod-geoip дори не мога да го компилирам - нито на 4 нито на varnish 3, като това е грешката, която виждам и бих бих благодарен ако някой знае дали има как да я отстраня (тъй като имам някои предположения защо се получава, но те трябва да са си от страна на софтуера):

./configure: line 12131: VARNISH_VMOD_INCLUDES: command not found
./configure: line 12132: VARNISH_VMOD_DIR: command not found
./configure: line 12133: VARNISH_VMODTOOL: command not found

и съответно make-a гърми с:

make  all-recursive
make[1]: Entering directory `/usr/local/src/libvmod-geoip'
Making all in src
make[2]: Entering directory `/usr/local/src/libvmod-geoip/src'
make[2]: *** No rule to make target `@VMODTOOL@', needed by `vcc_if.c'.  Stop.
make[2]: Leaving directory `/usr/local/src/libvmod-geoip/src'
make[1]: *** [all-recursive] Error 1
make[1]: Leaving directory `/usr/local/src/libvmod-geoip'
make: *** [all] Error 2

И финално искам да кажа, че варниша ми е от бинарки, а vmod-те са сорс код. Мисля, че не е задължително и варниша да е от сорс код, но пробвах следните две схеми, които не дадоха до резултат.

- Varnish също да е от сорс код, както vmod-те
- Varnish да е инсталиран от rpm, но да съм изтеглил сорс кода на същата версия като на rpm-ката и да посоча VARNISHSRC  при компилиране на vmod-те.

Някой правил ли е подобни схеми, срещал ли е същите проблеми, би ли ми дал някакви съвети, с които мога да подкарам въпросната конфигурация?

Благодаря предварително!

С уважение,
Георги