Re: [Lug-bg] OpenWrt auto migration

  • Subject: Re: [Lug-bg] OpenWrt auto migration
  • From: Spas Pavlov <spas@xxxxxxxx>
  • Date: Tue, 23 Aug 2016 10:25:57 +0300

On Tuesday 23 August 2016 08:47:57 Marian Marinov wrote:
> Здравейте група,
>
> от известно време се чудя(не съм задълбавал в research-а), кой би бил
> най-адекватният начин за мигриране на WiFi клиенти от едно AP към друго AP.
>
> Да приемем, че имаме офис сграда или хотел на 4 етажа. Всеки етаж се покрива
> от 4 AP-та. Пешо влиза на първият етаж и се закача на wireless-а, след
> което се качва на вторият, в заседателната зала, но все още вижда с добро
> качество AP-то от първият етаж. В тази ситуация laptop-а му няма да се
> закачи автоматично на по-близкото AP. От друга страна AP-тата виждат Пешо с
> [...]

Много интересна задача, но май е нерешима.

Приемаме, че не можем да манипулираме лаптопа. Т.е. ако е с Линукс би могло да
се драсне някое скриптче да следи сигнала на АП-тата и да избира къде да се
закачи.

Приемаме, че всички АП-та са с едно и също SSID и парола. Приемаме и че
сигнала по целия етаж Х е с еднаква сила.

Всички АП-та си комуникират помежду си. Появява се Пешо. Закача се към 1 етаж
и АП-то го "вижда", споделя с другите, че МАС xx се е закачил с качество y.

Колко време трябва да е лош сигнала може само опитно да се определи. По-скоро
тук (пак опитно) трябва да се определи кога сигнала вече е "лош". Тогава се
подава deassoc.

И идва втория въпрос: как да го накараме да се закачи на правилното място?
Вариант 1. АП-то към което е вече закачен си намаля мощността. Пешо може би ще
реши да се закачи другаде.
Вариант 2. АП-то към което е закачен Пешо си сменя примерно SSID и така го
принуждаваме да се закачи другаде.
Тогава вече "новото" АП подава информация на другите и почва да следи Пешо с
колко добър сигнал е. "Старото" АП се връща към началното си състояние.

И накрая пристига Иван и прецаква цялата схема ;-))).

Спас Павлов