Re: [Lug-bg] Забих. Трябва да пресметна crc което идва през udp socket

  • Subject: Re: [Lug-bg] Забих. Трябва да пресметна crc което идва през udp socket
  • From: Peter Pentchev <roam@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 5 Dec 2016 16:30:06 +0200

On Mon, Dec 05, 2016 at 03:40:38PM +0200, Marian Marinov wrote:

> UDP използва pseudo IP header за пресмятане на checksums:
>
>   http://www.tcpipguide.com/free/t_UDPMessageFormat-2.htm
>
> Информация за самите сметки(padding-а е важен):
>
>   http://images.slideplayer.com/15/4794330/slides/slide_54.jpg

Струва ми се, че Григор има предвид нещо по-различно: май говори за
това, че в *данните*, предадени в UDP пакета, има някакво CRC на
по-високо ниво, изчислявано от програмите, които си прехвърлят тези
данни.  Лошото е, че в такъв случай не е много ясно какво изобщо може
да се разбере - като начало, не е ясно дали CRC-то е върху *всички*
данни в пакета или, още по-зле, дали не е и върху някакви други данни -
т.е. дали в пресмятането не участват някакви данни, които не са в този
пакет (пореден номер на пакета, ID на едната или другата страна, фаза
на луната, знае ли човек).  Да не говорим за това, че не знаеш какъв
е полиномът, не знаеш дали трябва да размениш тук-там някой байт (дали
преди пресмятането някой не обръща нещата от единия в другия byte order),
и всякакви такива щуротии :(

Поздрави,
Петър

--