Re: [Lug-bg] Coliberator 2017, Richard Stallman, конференция в Букурещ

  • Subject: Re: [Lug-bg] Coliberator 2017, Richard Stallman, конференция в Букурещ
  • From: Svilen Ivanov <svilen.ivanov@xxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 29 Sep 2017 11:09:34 +0000

Не съм специалист, но мисля че се пише GNU/Linux, а не GNU\Linux.

On Fri, 29 Sep 2017 at 13:50, Spas Pavlov <spas@xxxxxxxxxx> wrote:
GNU си е точно операционна система. Столман започва да я разработва след
напускането на МТИ. Първоначално се ползва unix ядро. Създава се текстов
редактор и компилатор. После започва работа по писането на ядрото.
Понеже ядрото е замислено като множество микро ядра, които да комуникират с
приложенията асинхронно, работата върви много бавно заради трудното дебъгване.
Тогава се появява ядрото на Линус, което е работещо и след приеманета на GPL
лиценза то става основа на GNU\Linux.

Цялата тази информация я има дори в българската уикипедия.
Добър източник също е филма Revolution OS.