Re: [Lug-bg] ZFS Root на HP DL380p Gen8 с HP H220 HBA (LSI 9207-8i)

  • Subject: Re: [Lug-bg] ZFS Root на HP DL380p Gen8 с HP H220 HBA (LSI 9207-8i)
  • From: secvritas1 <secvritas1@xxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 9 Jul 2019 12:19:31 +0000 (UTC)

Общо взето linux + raid е ужасна комбинация. На windows + raid никога съм нямал загубени данни и нужда да вадя бекъп,
но на linux + raid имам 1 път загуба преди много години. винаги съм имал бекъпи,
но тук идеята е че когато имаш райд не би трябвало да стигаш до възстановяване от бекъп изобщо ...

Другото е, че от 1984 се занимавам с компютри и винаги съм се стремял да не ъпдейтвам фърмуер на нищо.
Преди много много години ми се случвало няколко пъти, да ми се налага, но напоследък никога не ми се е налагало
и винаги съм гледал да го избягвам. Стреми се и ти да не го правиш. Вероятността нещата да станат по-зле е винаги на лице.
Проблемът ти предполагам не е следствие от ъпгрейда.

Според мен имаш разлика между букви и цифри в името на хардуерното устройство ("/dev/нещо си") при зареждане и това което търси машината в fstab.
Проблема може да е и в кернел/модули и/или конфигурация. Виж кой кернел и как поддържа този хардуер и си буилдни нов, ако трябва на друга машина.
Не знам защо кернела на инсталатора ти вижда файловата система (щом си го инсталирал), а после този който трябва да буутне не го вижда.
По принцип би трябвало да са еднакви. Остава да са различни и/или проблем с липсващи модули/конфигурация.
И има ли инсталиран някакъв буут мениджър (виж и неговия конфиг) ?

dpp