Re: [Lug-bg] формат на документите от държавната администрация

  • Subject: Re: [Lug-bg] формат на документите от държавната администрация
  • From: Peter <peter@xxxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 11 Oct 2020 18:25:26 +0300

Другият вариант е безплатната уеб версия на MS Office

https://www.microsoft.com/en/microsoft-365/free-office-online-for-the-web

Peter Zyumbilev

E peter@xxxxxxxxxxxxxxxx

On 11/10/2020 13:37, Григор wrote:
Пробвай с AbiWord или gnuemeric При мен зареждат всичко от ДКХ и НАП

На вт, 6.10.2020 г. в 13:43 Tihomir Plachkov <tihomir.plachkov@xxxxxxxxx
<mailto:tihomir.plachkov@xxxxxxxxx>> написа:

    Здравейте,
    Понякога ми се налага да чета съдебна практика по въпроси, които ме
    вълнуват или дела, в които съм страна. За мое голямо съжаление,
    публикуваните съдебни актове на страницата https://legalacts.justice.bg/
    са в док формат. Тези документи са четими само от майкрософт уърд и е
    невъзможно да бъдат прочетени с друга програма - например Либре офис.
    Документът се отваря, но текстът липсва. Често попадам и на други услуги
    в държавната администрация, чиито публикувани документи(например някои
    пдф форми) са четими само със собственически софтуеър, който изисква
    закупуването на лицензи или са налични инсталатори само за уиндоус ОС, с
    която аз не разполагам.  В случаят с публикуваните съдебни актове,
    най-естествено е те да се публикуват в чист текст - там картинки не са
    нужни.
       Знаете ли закони, нормативни актове, наредби, препоръки, ръководства
    или други текстове, които да регулират в какъв формат се публикуват
    документи на страниците на държавните администрации/съдилища? Кой
    контролен орган регулира електронните документи на страниците на
    институциите?