Re: [Lug-bg] формат на документите от държавната администрация

  • Subject: Re: [Lug-bg] формат на документите от държавната администрация
  • From: Sah War <ve4ernik@xxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 31 Oct 2020 00:03:07 +0200

Забележете, че това положение с монополистите е такова още от 2008 г., когато още бях ученик в ЕГ "Пловдив" (завърших през 2010 г.), и даже учителката ми по информатика, иначе печена и готина жена, ползваше формуляра от уебсайта на mtel (шментител... 😅 ), за да изпраща безплатни SMS-и, но на мен ми правеше проблеми, че инсталирам и демонстрирам разни програми и игри, и тогава още дори нямаше опити за навлизане на F(L)OSS във формалното образование, както по-късно навлезе поне Dia... 🙄

От няколко месеца насам НАРОЧНО Microsoft премахнаха файловете за безплатно изтегляне на MS Office MS Word/Excel/PowerPoint Viewer, който им беше безплатно приложение (поне за преглед! Иначе чрез LibreOffice и zamzar.com и чрез описани в Интернет (github, gitlab и т.н.) програми за .doc -> .html / .rtf -> .odt — е конвертирането!!! 🙄 ), за да продадат повече бройки MS Office 2019, а вече искат всички да сме само в Облака чрез MS Office 356 (гореописаната от друг в предишни имейли от тази имейл дискусия онлайн версия на MS Office), та си изтеглете тези MS Office Viewer-и докато още ги има по уебсайтовете от типа freeware app download centers като посочения в предишния ми имейл и като oldapps.net & old-games.com , freewarefiles.com, sofpedia.com, caimangames.us и т.н.

НО поне Microsoft по едно време пуснаха free add-on за запис като .docx & .odt за по-стари версии на MS Word, та няма обяснение защо е толкова трудно на държавната администрация да си изтеглят и инсталират този add-on и да запазват файловете за Интернет сайтовете на институциите като .doc, .docx, .odt, .pdf (+attachment на оригиналния РЕДАКТИРУЕМ файл, както има опция за това в LibreOffice, както съм споменавал и в Bulogos)... 🙄 Освен мързел и НЕзнание и некомпетентност и гьонсуратлък и шуробаджанащина и обща неосведоменост...

Като гледам, вече има платена версия на LibreOffice, която обаче е ПО-ЕВТИНА от MS Office 2019, та явно тя ще е конкурентна на MS Office 2019 и на MS Office 365 (online/web-based MS Office), НО LibreOffice поддържа вече над 3 операционни системи, а не знам дали MS Office 2003–2019 върви добре под Wine/PlayOnLinux под Linux или чрез виртуална машина чрез VirtualBox или QEMU или vmware...

Поздрави,

На вт, 20.10.2020 г., 0:35 ч. Sah War <ve4ernik@xxxxxxxxx> написа:
Целта е да задлъжняваме на Microsoft, които са просто фасада за NSA/military-industrial complex/DeepState, също като IBM, Google, Amazon, Apple и т.н.! 🙄
За да си ги купуват правителствата и да индоктринират хората с proprietary apps... & NSA-spyware...

Дотогава пробвай това:

На нд, 11.10.2020 г., 20:29 ч. Todor Belev <todorin@xxxxxx> написа:
Petre,
явно не усещащ проблема. "Безплатната" версия на MS Office няма как да помогне, от сайта на съда се сваля документ, който не може да се качва там.

с Уважение,
Тодор Белев
0898303366

Другият вариант е безплатната уеб версия на MS Office

https://www.microsoft.com/en/microsoft-365/free-office-online-for-the-web

Peter Zyumbilev

E peter@xxxxxxxxxxxxxxxx