Re: [Lug-bg] xkeyboard-config change

  • Subject: Re: [Lug-bg] xkeyboard-config change
  • From: Григор <grigor.kolev@xxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 24 Nov 2020 16:40:02 +0200

Защото и на кирилица има знаци за по-малко и по-голямо. То тази логика трябва да махнем +, =,#,/,\,],{,} кой луд ги използва на кирилица

На вт, 24.11.2020 г., 16:24 Peter Pentchev <roam@xxxxxxxxxxx> написа:
On Tue, Nov 24, 2020 at 01:40:30PM +0200, Todor Belev wrote:

> Виждам, че отново Антон Зиновиев се е престарал. Навремето отнасяше
> големи критики заради некадърно написания "кирилизиращ" пакет.

Ако под „престарал“ имаш предвид „направил така, че да можем да ползваме
правилните за българския език кавички“, това ми е малко странна дефиниция
за престараване :) В такъв случай би било интересно да споделиш мнението
си за аргументите, които Петко излага за това защо наистина кавичките са
за предпочитане пред символите за „по-малко“ и „по-голямо“, когато човек
пише на кирилица.

> Сега вече бърка по-надълбоко.

„Сега вече“ е интересно, отнесено към работата му по кирилизиране на
Linux-ката конзола и X в последните повече от двайсет години, вкл. още
първоначалното създавдане на дефинициите на въпросните symbols/bg в
xkeyboard-config от 1999-та, и особено към тази промяна, която е от
2009-та :)

Поздрави,
Петър

--