lug-bg: Re: your mail

  • Subject: lug-bg: Re: your mail
  • From: skelet@xxxxxxxxxxxxxxx (skelet)
  • Date: Sat, 13 Mar 1999 19:40:56 +0200 (EET)

On Sat, 13 Mar 1999, Boris Stoev wrote:

> 2.Sutuacijata pri men e slednata :
> rabotja wyw Ineternet centyr.Tuk imam edna mashina sys Win NT server
> 4.0 kojto se jawjawa server na ostanalite i na ostanalite puskam
> INTERNET sus Wingate.
> I tuk zapochwat problemite-Win NT-to ne iska da puska internet na
> mashinata sus Linux i na mashinata sys FreeBSD wypreki che ne moga da
> razbera zashto stawa taka.Wingate nastrojkite sa po wytreshnite IP-ta
> da rechem 192.168.0.1 ,2,3 i tn .t a ne po OS ili bog go znae kakwo.Az

Problema e, che WinGate osiguriava samo Proxy-serveri ili konkretno
definirani konekcii. Ako ot Linux si nastroish Netscape da pipa
proxyto na WinGate, shte tegli WEB i FTP. Razbira se, triabva da
definirash default route da bade WinGate, a sashto na samia nego da
e aktivno DNS-proxyto. Abe stava, ama ne e stilno i to samo za
nai-polzvanite uslugi (izviniavam se na sichki ot grupata za tezi
pro-microsoft saveti).

Ta ti preporachvam da zaebesh WinGate.

> se opitah da premestja modema na Linux mashinata obache togawa imam
> problem pyk sys razdawaneto na resursi kum ostanalite 12 pc-ta koito
> sa na Win98. Abe s dwe dumi ne znam kwo da praja.Sega za da imam

Stava mnogo hubavo.
Znachi pak si v lokalna mreja s adresi 192.168.x.y (preporachvam
x da ne e 0 ili 255). ppp vrazkata e kam istinskia IP adres.

Triabva da si nastroish Linuxa da raboti s masquarising (tova
znachi da se pravi za navan kato edin komputar, a realno da
osiguriava informacia vatre kam vsichki komputri v lokalnata mreja).

Tova kak stava e opisano v IP-Masquarade.HOWTO ili neshto takova.
Nalaga se prekompilirane na kernela, slagane na niakolko modula
i pisane na 2-3 reda v edni failove iz /etc.

V rezultat shte poluchish mreja, v koiato sichki komputri imat
dostap navan, bez da se obiasniavat s nikakvi WinGate-i.

Samo im kazvash IP-to na Linux-a kato gateway (v TCP/IP nastroikite) i
im kazvash koi im e DNS server-a (na parvo vreme polzvai IP-to na
DNS-a na dostavchika si).

Nakraia, kato tragne interneta kam drugite komputri, pusni i
edin SQUID (proxy server) na Linuxa, ta da pestish i trafik i
si gotov.

> internet na mashinata sys Linux-a ili na mashinata sys FreeBSD-to
> spiram inate na na ostanalite mashini. A sum siguren cyhe ne byrkam az
> nikade prosto neshto Wingate-to se dyni najkade.Ako nekoj moje da mi

Ta goreshto ti preporachvam da vlezesh oshte dnes v /usr/doc/HOWTO
i da izchetesh IP-Masqu*

        Skelet
        ---------- http://people.bulgaria.com/skelet

For more send to lug-bg-request@xxxxxxxxxxxx a single word 'info'