Re: lug-bg: (no subject)

  • Subject: Re: lug-bg: (no subject)
  • From: jordan@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx (Jordan Denev)
  • Date: Thu, 15 Apr 1999 12:02:55 +0300

Predpolagam, che stava duma z kirilisacija na X.
 Naj preporachvam da se instalira
desktopa KDE. Udoben, lesno se nastrojva,
prilicha malko na Win-a (za da ne ni e machno)
i ima International Keyboard s bulgarska fonetichna klaviatura (cp1251).

Instalira se gore dolu kakto waw Win-a - "point and click"
Rabotata e che klaviaturata ima malak kusur - ima ruskite
"eri" i "e-oborotnoe",  no njama "ju".

Kirilskite fontowe sa otdelen problem. Ima mnogo
bit-map fontowe naj-veche po KOI8 (koito ne stavat za nas).
Za wektornite fontove: Moje da se nameri otdelen True Type  server ili
da se patchne X-servera. Togava Win fontovete sa prilojimi.
 S Type 1 Postscript fontowete e po-lesno, no za tiach po-dolu.

Dobar offic paket (i bezplaten za individualna rabota) e Star Office.
Toj razbira Word i Excel failove. Moje da se iztochi ot
www.stardivision.com ili da se kupi CD s nego ot pl. Slavejkov za $10.
Preporachvam CD-to - tam ima i KDE i mnogo RDBMS  i t.n.

Problemat sas Star Offica e che iska samo Type 1 fontove.
Az si poigrach tezi dni s Fontographera i napravich malko
takiva fontove  (serif, sanserif, fixed, condensed)  po cp1251
(t.e. Win podredbata).

Taj kato faila s fontowete e nad 1 MB i ne iskam da zadrastwam poshtata
moga da go pratja po poiskwane.

Za uchenite hora preporachwam LyX - front-end kam LaTeX.
Kachestwoto na formatirania tekst e takova,
che EQN-a moje samo da podsmarcha
(www.lyx.org).
                                                          Jordan