Re: lug-bg: Problemche

  • Subject: Re: lug-bg: Problemche
  • From: ims63@xxxxxxxxxxxxx (Ivan Stoikov)
  • Date: Sun, 18 Apr 1999 12:12:22 +0300

On Sun, 18 Apr 1999, you wrote:
Zdrasti, i dobre doshyl w stranata na chudesata :)

>Kupih si edna
>kniga "Nauchete Linux za 24 chasa" ama ...
 Kupuwaj si SAMO knigi, na koito ne se opredeliat srokowe. :)

>Kakwo da prawja ot tuk natatak?
1. Utochni na koi PARTITION ti e Win-a, do kolkoto razbrah ot pismoto ti e na
osnowniia . syzdai  edna DIR  /dos-c.
 Pri towa polojenie  KERNEL-a bi se zadowolil s edna dobawka na red
w /etc/fstab ot wida:
#============ cut here !!! ======================
/dev/hda1       /dos-c  msdos       ro,noexec,nosetid,nodev,noatime,user   1   1
#============ cut here !!! ======================

"msdos" moje da se zameni s "vfat", no i taka shte stane.  "ro" za sega e
preporychitelna :))

 tuk "hda1" moje ( i triabwa ) da se zameni  s "hdXY", kydeto:
X  e : "a" -> ako diskyt , na koito e wyprosniia PARTITION e  IDE1, kato MASTER;
          "b" -> ako - || - e IDE1, SLAVE;
          "c" -> ako - || - e IDE2, MASTER ;
          "d" -> ako - || - e IDE2, SLAVE;
Y e  "nomera" na PARTITION-a, koito moje da se proveri s "fdisk" ili "cfdisk"
Preporychwam ti da izpolzwash "cfdisk", tyi kato e po-blizyk do DOS-fdisk-a;
Pri towa , w zawisimost kolko si se PRESTARAL s PartitionMagic-a, diska ti bi
izglejdal naprimer taka:

+++++++++++++++++++++++++++++++
   Device Boot   Begin    Start      End   Blocks   Id  System
/dev/hda1            1        1      381   768064+   6  DOS 16-bit >=32M
/dev/hda3          382      382      414    66528   82  Linux swap
/dev/hda4   *      415      415     1023  1227744   83  Linux native
+++++++++++++++++++++++++++++++
ako e taka "Y" bi triabwalo da e "1". Wse pak procheti nikoi drugo HOWTO, ot
direktoriiata /usr/doc !!!
>Ima li w Linux  programi za prowrka na diska i drugi podobni?
 Da, i nai-weroiatno tazi programa se e startirala sled wyprosnoto syobshtenie,
no tyi-kato za 1Gb-ow PARTITION, ot opin znam, e neobhodimo okolo 15 min za
prowerka , si pomislil che rabotata se e skapala, a to e proweriawalo
FileSystem "TIHO", koeto e napylno normalno za wsichki LIN*X OS.  Te sa dosta
"MYLCHALIWI" :))

>A ako njakoj mi kaje kak da ...  X Windows (Another Level) shte sym mu
> mnogo blagodaren.
 Ostawi blagodarnostite, ami wzemi si instalirai KDE  naprimer. Tam rabotite sa
dosta shodni s Win-a, taka che niama da imash koi znae kolko wyprosi "za utre".

Bydi zdraw s nowata si KACHESTWENA pridobiwka:

        4month LinuxUser			Ivan

ICQ # 13507817		mailto:ims63@xxxxxxxxxxxxx
For more send to lug-bg-request@xxxxxxxxxxxx a single word 'info'

  • Във връзка с: